Головна > Документи > Слухання
21 червня 11:14
Комітет схвалив підготовлений до другого читання проект закону, спрямований на створення умов для унеможливлення торгівлі людьми докладніше
15 червня 16:37
12 - 14 червня 2018 року відбулась робоча поїздка членів Комітету до Запорізької та Дніпропетровської областей докладніше
07 червня 09:29
Комітет підтримав законодавчу ініціативу, спрямовану на забезпечення врахування реальних споживчих цін при встановленні розміру прожиткового мінімуму докладніше
06 червня 10:05
31 травня відбулася робоча поїздка народних депутатів України – членів Комітету Верховної Ради України з питань соціальної політики, зайнятості та пенсійного забезпечення – Першого заступника Голови Комітету Сергія Капліна та Наталії Королевської до м.Авдіївка Донецької області. докладніше
24 травня 17:44
23 травня цього року на виконання Плану роботи Комітету Верховної Ради України з питань соціальної політики, зайнятості та пенсійного забезпечення на період восьмої сесії восьмого скликання Верховної Ради України провів слухання на тему: «Ефективність системи надання субсидій населенню». докладніше
24 травня 17:15
Комітет підтримав урядові ініціативи спрямовані на вдосконалення здійснення державного контролю за додержанням законодавства про працю і охорону праці, а також на врегулювання здійснення перевірок Державною службою України з питань праці докладніше
24 травня 16:06
Комітет заслухав інформацію Уряду щодо підвищення розміру мінімальної заробітної плати докладніше
24 травня 16:03
23 травня 2018 року Комітет схвалив рекомендації за наслідками розгляду у Комітеті питання на тему: «Про стан виконання пункту 9 розділу ІІ «Прикінцеві та перехідні положення» Закону України «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо підвищення пенсій» від 03 жовтня 2017 року № 2148-VIII» докладніше
20 червня 2016, 09:43

Комітет з питань соціальної політики, зайнятості та пенсійного забезпечення провів слухання на тему: «Мета та шляхи реформування Державної служби зайнятості»

У слуханнях взяли участь народні депутати, представники Кабінету Міністрів та профільних міністерств, експерти.

Голова Комітету Людмила Денісова, відкриваючи засідання, звернула увагу на те, що реформування Державної служби зайнятості розпочалося ще у 2012 році з прийняттям нової редакції Закону «Про зайнятість населення», який набрав чинності з 1 січня 2013 року. Однак, створення Урядом центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері зайнятості та трудової міграції, фактично не відбулося.

IMG_3286За словами Голови Комітету, є багато проблем, потреба обговорити які назріла вже давно.

Голова підкомітету з питань регулювання трудових відносин, зайнятості населення Олександр Дроздикзазначив, що за підсумками цих слухань потрібно дати відповідь на два питання: що необхідно зробити для того, щоб сформувати і змінити систему державного управління у сфері праці, зайнятості населення і для чого це потрібно. За його словами, за півтора останні роки у цій сфері фактично не зроблено ніяких кроків.

Він наголосив, що сьогодні Державна служба занятості - це величезний і низькоефективний орган. Його штат складає близько 13 тисяч осіб. Саме через це на адресу Служби лунає багато критики. Існує великий розрив між тим, чим має займатися сама Служба зайнятості і тим, якою є реальна картина у державі. «Для більшості громадян державний орган зайнятості - це орган, який лише фактично ставить на облік безробітних і виплачує їм допомогу, хоча функції у нього значно ширші і Служба їх не виконує. Між тим, ситуація на ринку праці залишається складною - 1,7 млн. громадян не мають роботи, рівень безробіття складає - 9,1 відсоток», - наголосив О.Дроздик.

За його словами цю ситуацію ускладнює велика кількість внутрішньо переміщених осіб.

Голова підкомітету відзначив, що головним у реформуванні Служби зайнятості має стати переорієнтація вектору роботи з безробітних на роботодавців, які фактично створюють робочі місця. Служба має поставити собі пріоритет і бути ефективним посередником між роботодавцями і ринком праці. У цьому напрямі робота зараз взагалі не проводиться.

IMG_3270О.Дроздик також торкнувся питання прогнозу ринку праці. За його словами, потрібно розуміти: яким буде ринок праці у державі в наступні періоди - 5, 10 років. «Оскільки, такої програми сьогодні не існує, ми не розуміємо, що відбувається і що в подальшому буде відбуватися з ринком праці. Треба прорахувати: які спеціальності і які фахівці нам будуть потрібні не тільки сьогодні, адже ринок праці змінюється і потрібно розуміти, що буде відбуватися далі, щоб розв’язати ці проблеми», - зазначив він.

О.Дроздик зазначив, що вже зараз потрібно визначити стратегію розвитку країни у цій сфері на 2017-2020 роки.

Міністр соціальної політики Андрій Рева під час виступу зазначив, що потрібно розглядати питання не з точки зору створення робочих місць - на ринку праці їх створено багато, а з того, що є багато незаповнених вакансій. За його словами, причина є більш глобальною, ніж просто дефіцит робочих місць, оскільки мова йде про вартість робочої сили.

IMG_3292Міністр також відзначив, що загальні тенденції зайнятості впродовж останніх двох років характеризувалися значним погіршенням практично всіх параметрів ринку праці, скорочувався попит на робочу силу, масово вивільнялися працівники підприємств. Як, наслідок, втрачено майже два мільйони зайнятих.

А.Рева також зазначив, що у рамках чинного законодавства вичерпано всі можливості для розв’язання проблеми ефективної зайнятості. «Наша політика зайнятості є неефективною», - наголосив він.

Учасники слухань також заслухали та обговорили інформацію в. о. голови Державної служби зайнятості (Центрального апарату), інших центральних органів виконавчої влади, обласних державних адміністрацій, сторін соціального діалогу, науковців.

У виступах учасники слухань наголошували, що запроваджені Міністерством соціальної політики заходи з реформування Державної служби зайнятості не відповідають тій меті, з якою цей орган створено як центральний орган виконавчої влади з повноваженнями щодо реалізації державної політики в сфері зайнятості населення та трудової міграції.

За словами промовців, головними складовими для реформування Державної служби зайнятості мають стати не лише реорганізація органів служби, а і підвищення функціональної ефективності та якості надання соціальних послуг, відхід від формальної реалізації передбачених Законом функцій та пряма орієнтація на сучасного клієнта.

На думку багатьох промовців, першим кроком в побудові нових, реформованих, взаємовідносин між Державною службою зайнятості, роботодавцями та безробітними має стати формування Міністерством соціальної політики нової державної політики щодо регулювання ринку праці, яка відповідала б сучасним умовам.

Учасники слухань також зазначали, що протягом останніх років Міністерством соціальної політики не розроблено жодної Загальнодержавної програми зайнятості населення на середньо- та довгостроковий періоди.

За результатами заслуховування та обговорення ухвалено рекомендації, які будуть направлені відповідним органам виконавчої влади.