15 червня 16:37
12 - 14 червня 2018 року відбулась робоча поїздка членів Комітету до Запорізької та Дніпропетровської областей докладніше
07 червня 09:29
Комітет підтримав законодавчу ініціативу, спрямовану на забезпечення врахування реальних споживчих цін при встановленні розміру прожиткового мінімуму докладніше
06 червня 10:05
31 травня відбулася робоча поїздка народних депутатів України – членів Комітету Верховної Ради України з питань соціальної політики, зайнятості та пенсійного забезпечення – Першого заступника Голови Комітету Сергія Капліна та Наталії Королевської до м.Авдіївка Донецької області. докладніше
24 травня 17:44
23 травня цього року на виконання Плану роботи Комітету Верховної Ради України з питань соціальної політики, зайнятості та пенсійного забезпечення на період восьмої сесії восьмого скликання Верховної Ради України провів слухання на тему: «Ефективність системи надання субсидій населенню». докладніше
24 травня 17:15
Комітет підтримав урядові ініціативи спрямовані на вдосконалення здійснення державного контролю за додержанням законодавства про працю і охорону праці, а також на врегулювання здійснення перевірок Державною службою України з питань праці докладніше
24 травня 16:06
Комітет заслухав інформацію Уряду щодо підвищення розміру мінімальної заробітної плати докладніше
24 травня 16:03
23 травня 2018 року Комітет схвалив рекомендації за наслідками розгляду у Комітеті питання на тему: «Про стан виконання пункту 9 розділу ІІ «Прикінцеві та перехідні положення» Закону України «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо підвищення пенсій» від 03 жовтня 2017 року № 2148-VIII» докладніше
23 травня 20:29
Комітет підтримав законодавчу ініціативу щодо врегулювання механізму проведення індексації доходів, отриманих за договорами довічного утримання докладніше
24 травня 2018, 16:06

Комітет заслухав інформацію Уряду щодо підвищення розміру мінімальної заробітної плати

Комітет з питань соціальної політики, зайнятості та пенсійного забезпечення заслухав інформацію Кабінету Міністрів України стосовно стану виконання пункту 19 Прикінцевих положень Закону України «Про Державний бюджет України на 2018 рік» щодо підвищення розміру мінімальної заробітної плати до 4200 гривень.

Законом України «Про Державний бюджет України на 2018 рік» встановлено з 1 січня 2018 року мінімальну заробітну плату у місячному розмірі - 3723 гривні. При цьому, пунктом 19 Прикінцевих положень закону доручено Кабінету Міністрів України на основі моніторингу виконання Державного бюджету України за підсумками першого кварталу 2018 року розглянути питання щодо можливості підвищення розміру мінімальної заробітної плати з визначенням його на рівні 4200 гривень на місяць з другого кварталу 2018 року.

Проте, нещодавно Прем’єр-міністр України Гройсман В.Б. заявив, що на даний час можливостей для підвищення мінімальної заробітної плати немає.

Оперативні дані Держказначейства за підсумками І кварталу 2018 року засвідчили, що державним бюджетом отримано 193,6 млрд. грн. (або 96,9%) проти запланованих 199,7 млрд. грн. У той же час, підвищення мінімальної зарплати до 4200 грн. потребує додаткових видатків з державного бюджету щонайменше у сумі 13 млрд. грн. (без підвищення посадового окладу працівника І тарифного розряду єдиної тарифної сітки). Врахування ж підвищеного тарифного розряду у співвідношенні до "мінімалки" спричиняє додаткову потребу у видатках на 2018 рік біля 30 млрд. гривень.

Разом з тим, Перший заступник Голови Комітету Каплін С.М. відмітив, що за рекомендаціями Міжнародної організації праці, мінімальна зарплата має становити не менш як 50% від середньої заробітної плати, у країнах Європейського Союзу цей орієнтир визначено в межах 60%. Проте, в Україні це співвідношення наразі становить:

- 44,4% до середньої зарплати у березні 2018 р. (8382 грн.);

- 46,7% до середньої зарплати за січень-березень 2018 р. (7974 грн.).

Крім того, протягом останніх місяців значно зросли споживчі ціни на основні соціально значущі товари й тарифи на послуги і, як наслідок, вже у цінах квітня 2018 року фактичний розмір прожиткового мінімуму для працездатних осіб (4212,97 грн. - з урахуванням суми обов’язкових платежів) був на 13,2% (або 489,97 грн.) більшим за розмір мінімальної заробітної плати.

Враховуючи, що на кінець 2017 року нарахування до 4000 грн., тобто «на руки» - до 3220 грн., мали 27,3% штатних працівників, законодавчо затверджений розмір мінімального трудового доходу в реальності не може забезпечити навіть мінімальних життєвих потреб майже третині українських працівників, не кажучи вже про розширене відтворення робочої сили, підвищення рівня кваліфікації, витрати на сім’ю тощо. 

За стандартами ООН межею бідності вважається рівень проживання на 5 дол. США в день. В Україні працівник з мінімальною заробітною платою може дозволити собі витрачати в день менше 4 дол. США при нормі для європейських країн 17 дол. США на день. Таким чином, рівень витрат працюючого з мінімальною заробітною платою в Україні наближений до найбідніших країн світу (Нігерія, Конго, Зімбабве).

Систематичне зростання інфляції і відсутність відповідного росту гарантованого мінімального рівня оплати праці стрімко знижують купівельну спроможність населення, наближаючи українців до бідності і злиднів та спонукаючи до пошуку роботи за кордоном. Наразі, за різними експертними оцінками, близько 4-5 млн. українців є трудовими мігрантами.

За наслідками обговорення даного питання Комітет 23 травня 2018 року схвалив рішення, яким рекомендував Кабінету Міністрів України за результатами виконання Державного бюджету України у другому кварталі 2018 року розглянути можливість підвищення розміру мінімальної заробітної плати до рівня 4200 гривень на місяць з 1 липня 2018 року.