22 січня 2019 року у Комітеті соціальної політики, зайнятості та пенсійного забезпечення відбулася робоча нарада з метою обговорення проекту закону щодо верифікації і моніторингу державних виплат, розробленого Міністерством фінансів України та погодженого на Урядовому засіданні 16 січня 2019 року, а також всебічного вивчення та аналізу роботи Кабінету Міністрів України у цьому напрямку, можливих наслідків запровадження нового механізму верифікації і моніторингу державних виплат на сферу соціального захисту громадян.

У цьому заході взяли участь народні депутати України, представники центральних органів виконавчої влади, профспілкових та громадських організацій, засобів масової інформації.

Відкриваючи робочу нараду, народний депутат України - член Комітету Наталія Королевська запропонувала розробникам презентувати законопроект, а присутнім висловити свої зауваження та взяти участь в обговорені найбільш проблемних питань, які можуть виникнути при реалізації положень проекту Закону України «Про верифікацію та моніторинг державних виплат».

Представник Міністерства фінансів України Сергій Авраменко зазначив, що метою законопроекту є законодавче врегулювання основних правових та організаційних засад здійснення верифікації державних виплат в Україні, що сприятиме розбудові справедливої системи соціального забезпечення в Україні, підвищенню адресності державних виплат, оптимізації бюджетних видатків. Законопроектом визначено основні завдання, права та обов’язки центрального органу виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну фінансову та бюджетну політику у частині здійснення верифікації державних виплат, визначені повноважень органів, що здійснюють державні виплати, врегульовано основні питання збору, обробки та аналізу інформації, отриманої від суб’єктів надання інформації, визначено основні етапи верифікації та перелік інформації, яка використовується для здійснення верифікації та моніторингу державних виплат.

Сергій Авраменко запевнив присутніх у тому, що платформа для запровадження верифікації державних виплат підготовлена на 95 %.

В обговоренні спірних питань взяли участь представники Міністерства соціальної політики України, Пенсійного фонду України, Міністерства освіти і науки України, Державної прикордонної служби України, Рахункової палати України, Уповноваженого Верховної Ради України з прав людини, Державної міграційної служби України, Державного агентства з питань електронного урядування України та громадських організацій.

Заступник Голови правління Пенсійного фонду України Ірина Ковпашко поінформувала присутніх про те, що Пенсійний фонд підтримує позицію щодо необхідності нормативно-правового врегулювання організаційних засад проведення верифікації та моніторингу державних виплат.

Як відомо, Пенсійний фонд відповідно до визначених повноважень формує та веде реєстр застрахованих осіб Державного реєстру загальнообов’язкового державного соціального страхування.

На сьогодні Реєстр застрахованих осіб містить унікальні індивідуальні записи про 42 млн. громадян.

Проводиться співставлення ідентифікаційних даних пенсіонерів та застрахованих осіб з даними Державної міграційної служби, Державного реєстру актів цивільного стану громадян про смерть фізичної особи, Державної фіскальної служби.

Разом з тим, Ірина Ковпашко звернула увагу на те, що законопроектом  не врегульовано питання верифікації та валідації даних:

- наявність некоректних даних в державних реєстрах або їх відсутність. Наприклад, реєстрація смерті за межами України чи на тимчасово окупованих територіях, внесення некоректних персональних даних про особу або питання транслітерації;

- необхідність інформаційного обміну конкретними наборами актуальних даних, що мають оновлюватися між розпорядниками первинних даних. Наприклад, втрачені паспортні документи, які в подальшому віднайдені особами;

- побудова комплексних систем захисту інформації державних ресурсів та необхідність погодження отримання інформації з міністерствами та відомствами, в яких пенсіонер проходив службу щодо одержувачів відповідно до Закону України “Про пенсійне забезпечення осіб, звільнених з військової служби, та деяких інших осіб” тощо.

В свою чергу, Наталія Королевська нагадала учасникам наради, що досі відсутній механізм повернення державних виплат внутрішньо переміщеним особам, які були припинені не з їх вини. Відповідно до постанови Уряду № 335 від 25.04.2018 року передбачалося, що суми соціальних виплат, які не виплачені за минулий період, обліковуються в органі, що здійснює соціальні виплати, та виплачуються на умовах окремого порядку, визначеного Кабінетом Міністрів України. Однак такого окремого порядку Урядом не прийнято.

На думку учасників робочої наради, порядок та терміни опрацювання рекомендацій за результатами проведення верифікації державних виплат мають бути чітко врегульовані саме законом, а не підзаконними актами в «ручному» режимі.

Підсумовуючи зустріч, Наталія Королевська підкреслила, що в такому вигляді зазначений законопроект більш схожий на декларацію та закликала Міністерство фінансів України доопрацювати законопроект відповідно до висловлених зауважень учасниками робочої наради до подання його на реєстрацію до Верховної Ради України.

Крім того, учасники наради погодилися з пропозицією члена Комітету Наталії Королевської звернутися до Кабінету Міністрів України з відповідними зауваженнями та застереженнями щодо проекту Закону України «Про верифікацію та моніторинг державних виплат».

 
Повернутись до списку публікацій

Версія для друку

Ще за розділом


“Новини”

28 березня 2024 16:24
27 березня 2024 14:57
25 березня 2024 14:45
22 березня 2024 15:14
21 березня 2024 11:27
19 березня 2024 15:08
19 березня 2024 15:04
15 березня 2024 14:28
11 березня 2024 15:44
08 березня 2024 11:57