Повідомлення

Перейти до розділу
18 листопада 14:02
Календар заходів у Комітеті (інформація може змінюватися) докладніше
18 листопада 13:59
Онлайн трансляція слухань у Комітеті на тему: "Про стан виконання рішень міжнародних судів та судів України з питань соціальних виплат громадянам України" докладніше
16 листопада 12:34
Онлайн трансляція засідання Комітету 16 листопада 2020 року о 13:00 год. докладніше
06 листопада 10:35
Модернізація законодавчих актів у сфері трудових відносин та зайнятості у 2020 році триває докладніше
05 листопада 16:47
Трудове законодавство потребує суттєвої актуалізації докладніше
05 листопада 15:32
Держава захищає дітей військовослужбовців, які загинули під час захисту України докладніше
03 листопада 16:47
Дистанційна та надомна робота - реальність українського ринку праці докладніше
03 листопада 12:04
Комітет заслухає звіт Уряду щодо виконання Стратегії подолання бідності в Україні докладніше
22 жовтня 16:05
Комітет пропонує розглянути напрацьовані законодавчі ініціативи щодо легалізації добровольчих формувань
докладніше
15 жовтня 16:42
В Комітеті розглянули питання надання психологічної допомоги участникам бойових дій в контексті розвитку системи охорони психічного здоров’я України докладніше
13 жовтня 18:38
Комітет здійснив контрольну функцію в ході розгляду питань щодо формування реального прожиткового мінімуму в Україні та запровадження Електронного реєстру листків непрацездатності докладніше
28 липня 2020, 09:34

За 10 років існування другого рівня пенсійної реформи пенсія могла б бути більшою в середньому на 17%

 

Постійне відкладання старту другого рівня пенсійної реформи спричинює значні  негативні наслідки для добробуту населення України та країни в цілому. Про це заявила Голова Комітету Верховної Ради України з питань соціальної політики та захисту прав ветеранів Галина Третьякова. Так, за рахунок коштів, накопичених за останні 10 років від запровадження другого рівня пенсійної системи, можна було б збільшити розмір сьогоднішніх пенсійних виплат в середньому на 17%. «За цей період також втрачена можливість інвестувати в українську економіку накопичених пенсійних коштів на суму еквівалентну понад 7 мільярдів доларів. Ця сума є співставною з обсягом позик, наданих Україні Міжнародним валютним фондом за цей період», - сказала Галина Третьякова.

Станом на липень пенсію в Україні отримує 11,24 млн громадян. Місячна потреба коштів на фінансування цих пенсій складає 39 302,5 млн грн. За даними Пенсійного фонду України, станом на 1 липня середній розмір пенсійної виплати –  3 393,54 грн. У зв'язку із сталою тенденцією зростання кількості пенсіонерів до загального числа громадян України, навантаження на систему фінансування пенсійних виплат з року в рік зростатиме.

У зв’язку з цим в Україні необхідно терміново впроваджувати накопичувальну систему загальнообов'язкового державного пенсійного страхування. Так, Комітет рекомендує Верховній Раді України прийняти за основу проект закону України про загальнообов'язкове накопичувальне пенсійне забезпечення (реєстр. № 2683) за результатами розгляду в першому читанні. «Реалізація законопроекту стане драйвером розвитку системи недержавного пенсійного забезпечення за рахунок впровадження корпоративних пенсійних програм на основі соціального партнерства, які охоплюватимуть значну кількість працівників, та матиме наслідком залучення внутрішніх довгострокових інвестиційних ресурсів в економіку України», - сказала Галина Третьякова.

Запропонована законопроектом модель формування пенсійних накопичень (обов’язкової сплати внесків  роботодавцями та добровільної сплати працівниками), у випадку її запровадження, дозволить якісно відпрацювати технології другого рівня пенсійної системи та сприятиме розбудові його інфраструктури.

Народні депутати України – члени Комітету також опрацювали та внесли на розгляд Верховної Ради України проект Закону України про внесення змін до деяких законів України про запровадження програм пенсійного забезпечення за вислугу років» (реєстр. № 2617). Законопроектом передбачено вирішення проблеми пенсійного забезпечення осіб, що втратили право дострокового виходу на пенсію за вислугою років відповідно до Закону України «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо підвищення пенсій», шляхом запровадження роботодавцями програм пенсійного забезпечення за вислугу років для таких працівників відповідно до умов колективних договорів та з використанням існуючих механізмів системи недержавного пенсійного забезпечення.

Створення накопичувальної системи пенсійного страхування стане запорукою додаткового ресурсу для гідного життя людей поважного віку в нашій державі.

Довідково:

Наразі в Україні існує солідарна система загальнообов'язкового державного пенсійного страхування, що базується на засадах солідарності і субсидування та здійснення виплати пенсій і надання соціальних послуг за рахунок коштів Пенсійного фонду на умовах та в порядку, передбачених Законом України «Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування».

Бюджет Пенсійного фонду України є незбалансованим і потребує значних коштів з державного бюджету на фінансове забезпечення виплати пенсій, надбавок та підвищень до пенсій, призначених за пенсійними програмами, та дефіциту коштів.