14 червня 2021 року Комітет Верховної Ради України з питань соціальної політики та захисту прав ветеранів провів чергове засідання у режимі відеоконференції.

Бюджетна декларація на 2022 – 2024 роки стала першим питанням порядку денного Комітету, яке було розглянуто народними депутатами України – членами Комітету.

Учасники обговорення були одностайні в думці, що Бюджетна декларація на середньострокову перспективу потребує доопрацювання з урахуванням, зокрема: планів парламенту та Уряду щодо поступового підвищення прожиткового мінімуму в Україні; необхідності фінансового забезпечення виконання рішень міжнародних та національних судів, боржником за якими є держава; потреби в забезпеченні реорганізації Фонду соціального страхування України та Фонду загальнообов'язкового державного соціального страхування України на випадок безробіття; впровадження активних програм зайнятості; збільшення фінансової підтримки ветеранів війни та членів їх сімей та інше.

Пропозиції до тексту Бюджетної декларації на 2022 – 2024 роки надали народні депутати України Третьякова Г.М., Струневич В.О. та Остапенко А.Д., а також Уповноважений Верховної Ради України з прав людини та СПО об’єднань профспілок та центральні органи виконавчої влади.

Народний депутат України – член Комітету Струневич В.О. під час засідання наголосив, що з метою забезпечення виконання рішення Ради національної безпеки і оборони України від 14 травня 2021 року «Про Стратегію людського розвитку», Бюджетна декларація на 2022 – 2024 роки має врахувати процес розширення переліку послуг, що надаються населенню Пенсійним фондом України, впровадження активних програм зайнятості та забезпечення цифровізації соціальних виплат і послуг. Також, на його думку, слід передбачити додаткове фінансування на посилення спроможності органів місцевого самоврядування виконувати функції фронт-офісу у сфері соціального захисту населення шляхом упровадження ними електронних сервісів. До того ж, народний депутат України Струневич В.О. пропонує передбачити у Бюджетній декларації кошти на запровадження дієвих механізмів стимулювання розвитку ринку соціальних послуг, у тому числі спрямованих на розвиток недержавного сектору надавачів соціальних послуг, мотивацію надавачів соціальних послуг із підвищення рівня якості надання соціальних послуг. Закладення державного фінансування, на думку народного депутата, також потребує вдосконалення системи надання особам з інвалідністю та дітям з інвалідністю реабілітаційних послуг, а також забезпечення осіб з інвалідністю технічними та іншими засобами реабілітації, тощо.

Народний депутат України – член Комітету Остапенко А.Д. запропонував доповнити розділ «Державна політика у справах ветеранів» Бюджетної декларації на 2022 – 2024 роки абзацами такого змісту:

“удосконалення організації фінансової та юридичної підтримки ветеранів війни, членів їх сімей та створення Українського ветеранського фонду;

покращення житлового забезпечення ветеранів війни, членів їх сімей та родин загиблих захисників, виплата компенсацій за житлові приміщення”.

Також народний депутат України Остапенко А.Д. зазначив про необхідність забезпечити повною мірою потреби Міністерства у справах ветеранів України у фінансових ресурсах за загальним фондом державного бюджету для реалізації заходів середньострокового бюджетного планування. За його словами, обрахована додаткова потреба Мінветеранів на 2022 рік становить 2 849 020,4 тис. грн., на 2023 рік - 3 667 954,5 тис. грн., на 2024 рік - 4 387 246,7 тис. грн.

Народний депутат України - Голова Комітету Третьякова Г.М. запропонувала внести наступні зміни до Бюджетної декларації, викладені в окремій думці, а саме:

1.                     З 2022 року забезпечити фінансування Програми Реабілітації відповідно до Закону України «Про реабілітацію у сфері охорони здоров’я»;

2.                     З 2022 року передбачити фінансування накопичувальної системи загальнообов'язкового державного пенсійного страхування (Програма Президента України "Друга пенсія") за рахунок 2% від ПДФО та 2% від ЄСВ;

3.                     3 2022 року збільшити фінансування Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку та створити інфраструктуру для запуску накопичувальної системи загальнообов'язкового державного пенсійного страхування. Передбачити витрати на створення Уповноваженого пенсійного фонду – авторизованого пенсійного фонду, рішенням Кабінету Міністрів України;

4.                     З 2022 року передбачити в Законі України «Про Державний бюджет України на 2022 рік» розподіл всіх коштів за бюджетною програмою 2507020 "Фінансова підтримка громадських об'єднань осіб з інвалідністю" виключно на конкурсних засадах, виклавши відповідне положення Додатка № 3 в такій редакції: "Фінансова підтримка громадських об'єднань осіб з інвалідністю (за результатами конкурсу);

5.                     З 2023 року забезпечити реорганізацію Фонду соціального страхування та Фонду загальнообов'язкового державного соціального страхування України на випадок безробіття. Забезпечити включення коштів, що надходять від сплати Єдиного соціального внеску до Державного бюджету України, передбачивши такі зміни в Законі України «Про Державний бюджет України на 2022 рік»;

6.                     З 2023 року передбачити повернення в домогосподарства сплачених податків на суму розміру прожиткового мінімуму за кожну утримувану в домогосподарстві особу.

Рішенням Комітету схвалені відповідні пропозиції та зауваження до Бюджетної декларації, які разом з окремою думкою народного депутата України Третьякової Г.М. будуть передані Кабінету Міністрів України та Комітету Верховної Ради України з питань бюджету для врахування в роботі при доопрацюванні Бюджетної декларації.

Розглядаючи проект Закону про внесення змін до статті  3-1 Закону України «Про оплату праці» щодо підвищення рівня трудових доходів громадян, яким надано статус особи, що проживає і працює (навчається) на території населеного пункту, якому надано статус гірського (реєстр. № 4350), Комітет прийняв рішення рекомендувати включити проект акту до порядку денного сесії Верховної Ради України та прийняти його за результатами розгляду у першому читанні за основу. Відповідно до пояснювальної записки до законопроекту, його метою є розширення переліку виплат, які не враховуються при обчисленні заробітної плати працівників, які проживають та працюють на території гірських населених пунктів, для забезпечення її мінімального розміру. Це сприятиме підвищенню рівня трудових доходів відповідної категорії осіб на 25 відсотків. Під час розгляду проекту Закону за реєстр. № 4350, співавтор законодавчої ініціативи народний депутат України Костюх А.В. повідомив, що розробці законопроекту передували численні звернення від мешканців Закарпатської, Івано-Франківської, Львівської, Чернівецької областей з проханням врегулювати вищевказану проблему.

Повернутись до списку публікацій

Версія для друку

Ще за розділом


“Новини”

28 березня 2024 16:24
27 березня 2024 14:57
25 березня 2024 14:45
22 березня 2024 15:14
21 березня 2024 11:27
19 березня 2024 15:08
19 березня 2024 15:04
15 березня 2024 14:28
11 березня 2024 15:44
08 березня 2024 11:57