3 жовтня цього року на виконання Плану роботи Комітету Верховної Ради України з питань соціальної політики, зайнятості та пенсійного забезпечення на період дев?ятої сесії восьмого скликання Верховної Ради України провів слухання на тему: «Ефективність системи надання субсидій населенню».

04 жовтня 2018, 12:43

 

У заході взяли участь народні депутати України, представники центральних органів виконавчої влади, Уповноваженого Верховної Ради України з прав людини, Рахункової палати України, Пенсійного фонду України, Фонду соціального страхування, Київської міської та обласних державних адміністрацій, Спільного представницького органу репрезентативних всеукраїнських об’єднань профспілок на національному рівні, наукових установ та засобів масової інформації.

Метою цих слухань було розгляд проблемних питань, пов’язаних з призначенням житлових субсидій, що виникли в звязку з прийняттям нового Положення про порядок призначення житлових субсидій, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 27.04.2018 року № 329, та пошук шляхів їх врегулювання з метою підвищення добробуту населення.

Першим заступником голови Комітету Сергієм Капліним, в першу чергу, було звернуто увагу на досягнуте порозуміння з Міністерством соціальної політики України в вирішенні цього важливого питання та плідну співпрацю, яка має певні результати. Напрацьованим проектом Постанови Кабінету Міністрів України, що знаходиться на розгляді в Уряді.

Міністерством соціальної політики України на виконання доручення Прем’єр-міністра України Гройсмана В.Б. від 20.07.2018 року № 23551/1/1/1-18 розроблено проект постанови Кабінету Міністрів України «Про внесення змін до деяких постанов Кабінету Міністрів України» (далі – Проект постанови), який надано на розгляд Уряду.

Зокрема, проаналізувавши практичний досвід застосування нової редакції Положення про порядок призначення житлових субсидій, яка діє з 1 травня 2018 року, а також врахувавши пропозиції місцевих органів влади, Мінсоцполітики запропонувало внести до Положення зміни для нівелювання складнощів отримання житлової субсидії окремими категоріями громадян.

Проектом постанови, зокрема, передбачається призначати житлову субсидію:

один раз на рік (до кінця наступного опалювального періоду) і розраховувати її розмір окремо на опалювальний та неопалювальний періоди;

у випадку наявності заборгованості із сплати єдиного соціального внеску з вини роботодавця;

коли член домогосподарства не має доходів, перебуваючи у складних життєвих обставинах у зв’язку із хворобою члена сім’ї або працездатний член сім’ї є алко- або наркозалежним та хворим на злоякісні новоутворення за рішенням комісії;

на оплату внесків за встановлення, обслуговування та заміну вузлів комерційного обліку

без врахування до сукупного доходу сплачених аліментів та спеціальної бюджетної дотації за вирощування молодняка великої рогатої худоби тощо.

Крім того плануються, що сплачуватиметься вартість лише фактично спожитої послуги та низка інших вкрай важливих змін, які є важливим для громадян, що опинилися в складних обставинах.

Народними депутати України – членами Комітету підтримали пропозицію Уповноваженого Верховної Ради України з прав людини щодо неприпустимості подальшого погіршення становища осіб, що доглядають за особами, які досягли 80-річного віку, а також для осіб, які отримують компенсаційні виплати за надання соціальних послуг  в частині  врахування фактичних розмірів отриманих ними доходів.

С.Каплін також зазначив, що Комітет хвилює проблема боргу громадян за комунальні послуги, який динамічно зростає і сьогодні становить близько 35 млрд. гривень, тенденція до зниження купівельної спроможності, зарплат, пенсій і доходів громадян.

Очільник Комітету також звернув увагу на критичну ситуацію з обліком споживання енергоресурсів - лише 80% домогосподарств обладнані відповідними лічильниками, а відповідні видатки закладені в тарифі. «Ми будемо звертатися до відповідних органів і захищати права громадян», - наголосив він.

С.Каплін відзначив, що Кабінетом Міністрів зроблено давно очікуваний крок до розробки проекту нормативного акту щодо монетизації надання субсидій, що є відповідальним та водночас ризикованим. Він висловив готовність членів Комітету та всіх зацікавлених учасників слухань допомогти Уряду у тому, щоб зробити цю систему доступною для громадян, виключати ризики щодо можливого зловживання із нарахуванням субсидій і почати нарешті стимулювати користувачів субсидій підвищувати енергоефективність власного житла.

Народний депутат також звернув увагу на відсутність Єдиного реєстру отримувачів соціальних пільг, субсидій, пенсій, інших виплат, що здійснюються за рахунок коштів державного бюджету. За його словами, це ускладнює роботу, оскільки працювати з паперовими носіями важко і це не відповідає часу.

Також було наголошено на трьох пріоритетних завданнях, які повинні започаткувати системні реформи в суспільному житті громадян – це встановлення нижнього порогу собівартості продукції, напрацювання Міністерством регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства спільно з місцевими органами влади стратегії енергоефективності та модернізації комунальних мереж тепло- та водопостачання, встановлення прозорої системи тарифоутворення на послуги.

Перший заступник голови Комітету закликав учасників слухань долучитися до дискусії, щоб знайти взаєморозуміння з окреслених проблемних питань та висловити свої пропозиції.

Учасники заходу заслухали виступи представників державних та місцевих органів влади, профспілок, наукових установ, громадських організацій щодо ефективності системи надання житлових субсидій.

За результатами слухань Комітет схвалив відповідні рекомендації центральним органам виконавчої влади.