СТЕНОГРАМА засідання Комітету з питань соціальної політики та захисту прав ветеранів 30 червня 2021 року

Комітет
30 червня 2021, 14:52

 

Веде засідання голова Комітету ТРЕТЬЯКОВА Г.М.

 

ГОЛОВУЮЧА. … час нашої роботи. Порядок денний і всі матеріали секретаріат готує заздалегідь. У нас не має там якоїсь проблематики, щоб когось там не поставили, але, будь ласка, секретаріат, ставте …(Не чути) слушно і при роботі з міністерствами збирають інформацію,  яка потрібна.

Таким чином, за тими пропозиціями, які запропоновані, запропонований порядок денний. В мене прохання народних депутатів, які знаходяться саме на онлайн-зв'язку, голосом подати, що ви з нами.

Бабенко Микола.

 

БАБЕНКО М.В. Присутній, але, Галина Миколаївна, я півгодини буду присутній і відключуся. Тому прошу потім Олега приступити до виконання обов'язків секретаря комітету. Мене чутно, Галина Миколаївна?

 

ГОЛОВУЮЧА. Дякую, також і попросила б Михайла Михайловича через 45-50 хвилин теж буде головувати як перший заступник на засіданні комітету і я теж не буду далі присутня.

 Дякую, шановні народні депутати. Таким чином ми регламентно узгодили хто, як буде вести і тепер нам потрібно проголосувати порядок денний… Будь ласка, …(Не чути)

 

_______________. Я хотів би внести пропозицію …(Не чути)

Хочу внести пропозицію щодо плану роботи комітету з приводу круглих столів. (Не чути)

 

ГОЛОВУЮЧА. Готувався комітет до цього… Чи ви хочете…

 

_______________. Є пропозиція. Я її оголошу, а комітет…

 

ГОЛОВУЮЧА. Я думаю в "різному" можна, чи потрібно робити …(Не чути)

 

_______________. (Не чути)

 

ГОЛОВУЮЧА. (Не чути)

 

ЦИМБАЛЮК М.М. Є пропозиція все ж таки проголосувати стосовно регламенту роботи. Щоб ми попрацювали одну годину і це якраз …(Не чути)

 Якщо взагалі дозволите, по формуванню порядку денного. Я би просив секретаріат, щоб ми інформувалися по мірі поступлення питань, які розглядаються і тоді в нас жодних проблем не буде.  Поступило питання, секретаріат опрацював і включаємо в порядок денний.

(Загальна дискусія)

 

ГОЛОВУЮЧА. Михайло Михайлович, ми так робимо, але ще є план законопроектних робіт, і ми розглядаємо або в хронологічному порядку, або ті законопроекти, які включені, відповідно до Постанови Верховної Ради в план законопроектних робіт. Тому тут… І ще раз,  якщо ми хочемо йти в хронологічному порядку, давайте тут сидіти і працювати по 4-5 годин. Бо якщо ми будемо не розглядати це…  Якщо ми будемо йти за хронологією,  то треба сидіти та працювати. (Не чути)

 Таким чином, до запропонованого порядку денного із змінами  пропонується ще включити питання щодо робочих круглих столів. Правильно? Щодо круглих столів комітету.

 

_______________. (Не чути)

 

ГОЛОВУЮЧА. І ви хочете внести зміни до цього?

 

_______________. (Не чути)

 

ГОЛОВУЮЧА. Просто ніхто ж не бачив, що ви хочете в це питання вкласти. Туму я і питаю, ви хочете поговорити просто …(Не чути)

 

_______________. (Не чути)

 

ГОЛОВУЮЧА. … до плану комітету… (Не чути)

 Гаразд. І потрібно чи ні депутатам допомогти перенести план роботи на круглих столах? У всіх він є з собою?

Документи всі є для того, щоб розглядати? (Не чути)

І не буде потім до цього питання питань щодо того, що документів не має. План потрібен вам чи ні? Не потрібен, будемо розглядати так.

Таким чином, перше питання про план роботи Комітету з питань соціальної політики та захисту прав ветеранів в частині круглих столів і далі за запропонованим планом із змінами.

Хто за цей порядок денний, прошу проголосувати.

Микола Бабенко.

 

БАБЕНКО М.В. Бабенко – за.

 

ГОЛОВУЮЧА. Дякую. Шановні народні депутати, перше питання про план роботи комітету в частині круглих столів. Будь ласка, пан Анатолій.

 

ОСТАПЕНКО А.Д. Доброго дня. Підкомітет з питань соціального захисту ветеранів…

 

_______________. Шановні колеги, я перепрошую, пан Остапенко, ви можете говорити в мікрофон. Я нічого не чую, що ви говорите.

 

ОСТАПЕНКО А.Д. З приводу круглих столів. Додати в план роботи комітету пропоную виїзне засідання підкомітету з питань робочої поїздки до міста Житомира 6 числа 2021 року, де будуть відбуватися два круглі столи на тему "Виконання та реалізація регіональної програми соціального захисту ветеранів війни та осіб, на яких поширюється Закон України "Про статус ветеранів війни і гарантії їх соціального захисту".

Другий круглий стіл "Утвердження і зміцнення єдності суспільства, розбудова його інститутів відповідно до конституційних принципів і засад, уникнення соціальної напруги та протиріч у вихованні майбутніх поколінь в середовищі поваги до ветеранів і їх внеску в існування та розвиток сучасної демократичної соціальної та правової держави". Заходи відбудуться в приміщенні обласної ради. Всіх колег запрошую до цих круглих столів, я як голова підкомітету буду їх проводити.

Прошу підтримати цю пропозицію щодо цих круглих столів, які у нас є в плані комітету.

 

ГОЛОВУЮЧА. То есть просто взяти до відома?

 

_______________. (Не чути)

 (Загальна дискусія)

 

ОСТАПЕНКО А.Д.  (Не чути) виїзне засідання круглих столів в місті Житомир 6 липня 2021 року.

 

ГОЛОВУЮЧА. Таким чином це буде  про зміни до плану роботи комітету і відповідно до …

 

_______________. (Не чути)

 

ГОЛОВУЮЧА. Таким чином, є пропозиція змінити місце проведення двох круглих столів. Які дати там?

 

ОСТАПЕНКО А.Д. 6 числа одне засідання буде о 12 годині, інше …

 

ГОЛОВУЮЧА.  16. І обидва в Житомирі?

 

ОСТАПЕНКО А.Д. З Житомирською обласною радою погоджено. Вони підтримують. Готові нас прийняти і провести заходи.

 

ГОЛОВУЮЧА. Це особисті ваші  перемовини?

 

ОСТАПЕНКО А.Д. Ні, це …(Не чути)

 

ГОЛОВУЮЧА. Зрозуміла пропозиція. У будь-якому випадку, я ставлю на голосування зміни до плану роботи комітету в частини місця проведення двох круглих столів 6 та 16 червня…

 

ОСТАПЕНКО А.Д. (Не чути)

 

 ГОЛОВУЮЧА. А, 6 числа о 12 і о 16 у Житомирі.

Хто за цю пропозицію прошу голосувати.

 

БАБЕНКО М.В. Бабенко – за.

 

ГОЛОВУЮЧА. Дякую, шановні народні депутати. Я утрималася.

Переходимо до пункту другого порядку денного. (Не чути)

Про схвалення рекомендацій слухань у Комітеті Верховної Ради України з питань соціальної політики та захисту прав ветеранів на тему: "Чорнобильська катастрофа. Стан соціальної захищеності постраждалих осіб та актуальні завдання подолання наслідків".

Будь ласка, Арсенюк.

 

АРСЕНЮК О.О. Доброго дня, шановні колеги, шановні члени комітету!

  23 квітня 2021 року в місті Черкасах ми провели комітетські слухання на тему: "Чорнобильська катастрофа. Стан соціальної захищеності постраждалих осіб та актуальні завдання подолання наслідків".

Вам всім для ознайомлення були надісланий проект рекомендацій. Вчора Верховною Радою України був прийнятий законопроект №4555. Ще раз хочу подякувати всім членам комітету, всім народним депутатам за підтримку цього законопроекту. (Не чути)

 Тому пункт 1.9 з проекту рекомендацій прошу виключити, як такий, що був прийнятий. В кого є доповнення чи пропозиції прошу висловитися. Якщо немає, то прошу проголосувати проект рекомендацій слухань Комітету Верховної Ради України з питань соціальної політики та захисту прав ветеранів на тему: "Чорнобильська катастрофа. Стан соціальної захищеності постраждалих осіб та актуальні завдання подолання наслідків".

 

ГОЛОВУЮЧА. Дякую.

Будь ласка, …(Не чути)

 

_______________.  Шановна Галина Миколаївна! Шановні колеги! Насправді, вчора був проголосований всією сесійною залою законопроект Це справді позитивна річ, але він не вирішує комплексно всіх питань. Через це, пане Олеже, так я ми і обіцяли, ми домовлялися, слід продовжити роботу в комітеті, щоб все ж таки більшого охоплення тих категорій чорнобильців, які сьогодні очікують повернення пільг держави. Тому що зразу ж як тільки ухвалили, з сьогоднішнього ранку почалися дзвінки і , як кажуть, написання звернень тих, які не потрапили в цю категорію. Але насправді цей законопроект потрібний і Верховна Ради підійшла з розумінням і проголосували всі фракції.

 Через те, пропозиції і побажання, щоб все ж таки ми продовжили роботу, виконали свої обіцянки. Дякую.

 

_______________. Якщо можна я добавлю. Так, я дійсно … (Не чути)  ті правки, які були подані до 4555 були враховані, і ми … (Не чути)

 

ГОЛОВУЮЧА. Дякую, пане Олеже.

Дякую за роботу … (Не чути)

 Хочу нагадати, що ми збільшили утримання по деяких категоріях на 10 тисяч гривень в місяць. (Не чути)

 Таким чином, є, пане Олеже, пане Михайло Михайлович, пропозиція …(Не чути)

 Таким чином, прошу, шановні народні депутати, є рекомендація, є пропозиція затвердити рекомендації наших слухань у комітеті Верховної Ради з питань соціальної політики та захисту прав ветеранів за назвою "Чорнобильська катастрофа. Стан соціальної захищеності постраждалих осіб та актуальні завдання подолання наслідків".

Хто за цю пропозицію прошу проголосувати.

Бабенко Микола Вікторович.

 

БАБЕНКО М.В. Бабенко – за.

 

ГОЛОВУЮЧА. Дякую, шановні народні депутати. Переходимо до пункту другого нашого порядку денного. Я за нумерацією того порядку денного, що вам роздано.

Про результати робочої поїздки членів Комітету Верховної Ради України з питань соціальної політики та захисту прав ветеранів до Житомирської області.

Будь ласка, Михайло Михайлович.

 

ЦИМБАЛЮК М.М. Дякую, шановна Галина Миколаївна. Шановні колеги! Насамперед я хочу висловити слова вдячності колегам з нашого комітету, які підготовили фахово виїзне засідання, круглий стіл. Також активну участь взяло керівництво Житомирської облдержадміністрації, обласної ради, а також об'єднаних територіальних громад Новоград-Волинського.

Була, як на мене, проведена фахова дискусія, і ми напрацювали ряд рекомендацій і пропозицій. Деякі з них вже почали реалізовуватися. Я просив би, роздані всім матеріали, щоб ми їх ухвалили.

Єдине є уточнення. Ми отримали лист від міністра оборони  стосовно військового госпіталю. Ви пам'ятаєте, хто був учасником, що зверталося керівництво області стосовно збереження військового госпіталю в місті Новоград-Волинський. Зважаючи, що там є декілька військових частин, велика кількість демобілізованих учасників бойових дій, така відповідь, як на мене, не зовсім фахова, але вона конкретна. Що коштів Міністерство оборони не має на цей госпіталь, на 2022 рік теж кошти теж на плануються. І водночас повідомляємо, що в разі звернення до Міністерства оборони центральному органу виконавчої влади,  якій зацікавлений в придбанні фондів колишнього військового госпіталю, місто Новоград-Волинський не створює реабілітаційного центру, порушене питання буде розглянуто встановленим порядком. Тобто вони з себе відповідальність знімають, можливо цим зацікавиться Міністерство ветеранів, я просив би колег, вас як голову комітету, Галина Миколаївна, підтримати звернення від імені комітету до Прем'єр-міністра України щодо вирішення цього питання спільно з зацікавленими міністерствами і відомствами. Бо насправді там тема дуже актуальна, дуже важливо, щоб після звернення місцевої влади  і державної влади, Житомирської обласної адміністрації, зокрема, щоб ми це питання вирішили. І щоб таке звернення пішло від імені нашого комітету на Прем'єр-міністра.

А решту просив би схвалити, наші напрацьовані результати, тому що насправді вони були суттєвими, вони вимагають звернення і до Прем'єр-міністра, до Кабінету міністрів, а також деякі законодавчі ініціативи, які ми будемо спільно напрацьовувати для того, щоб виконати ті пропозиції, які звучали на засіданні в Новоград-Волинському 13-14 травня цього року.

 

ГОЛОВУЮЧА. Дякую, Михайло Михайлович.

Абсолютно слушна пропозиція. Ми зустрічалися нещодавно з пані Лакутіною, паном Тараном. І ми говорили про те, що виділення Міністерства у справах ветеранів вийшло так, що його  не наділили так, як в Америці, наприклад, тим самим шпиталем. І тому це дуже слушно тому що і міністр оборони сказав, що цю дискусію потрібно розпочинати і в контексті бюджетування на наступний рік дивитися може … (Не чути)

 Скажіть, будь ласка, а є хтось з представників Міністерства у справах ветеранів на зв'язку?

 

БЕЗКАРАВАЙНИЙ І.В. Доброго дня, колеги, так є. Безкаравайний Ігор, заступник міністра як раз за напрямком  медичної, психологічної реабілітації.

Стосовно госпіталя. Так ми про нього знаємо, ми багато спілкувалися і з народним депутатами, і з Міністерством оборони ми вели переписку. Питання стану цього цілісного майнового комплексу. Туди треба вкласти значний ресурс для того щоб його відновити, щоб наповнити фахівцями, кадрами і зробити там дійсно реабілітаційний центр.

Як потенційний об'єкт він цікавий, але треба зауважити те, що туди треба вкласти багато грошей для того, щоб його відновити.

 

ГОЛОВУЮЧА. Скажіть, пан Ігор, а в Житомирській області достатньо проживає ветеранів для того, щоб заповнити ємності такого шпиталю?

 

БЕЗКАРАВАЙНИЙ І.В. Там навіть питання не стільки по Житомирській області, справа в тому, що він знаходиться рівновіддалено від Рівного і від Житомира. Тобто він по середині десь.  І в теорії завантажити такий заклад, якщо його зробити навіть державного  рівня, не буде проблемою.

Питання в тому, де взяти фахівців якісних, які будуть працювати і жити в Новоград-Волинському. Оце є головна проблем, на  яку ми зауважуємо.

 

ГОЛОВУЮЧА. Таким чином, я прошу прийняти до уваги, що є пропозиція народних депутатів, які організовували і були на цьому круглому столі в Житомирській області. Взяти це до роботи. Від нас, я думаю, що ми підготуємо звернення до Прем'єр-міністра, як каже Михайло Михайлович.

 

_______________.  (Не чути)

 

ГОЛОВУЮЧА. І направити його.

 

_______________. (Не чути)

 

ГОЛОВУЮЧА. Тоді потрібно формулювання.

(Загальна дискусія)

 

_______________. (Не чути)

 

 БЕЗКАРАВАЙНИЙ І.В. Шановні народні депутати! Я дуже перепрошую, але якщо буде прийматися рішення про передачу, то я дуже прошу зазначити передачу  з відповідним фінансуванням. Тому що якщо ми його отримуємо, ми нічого з ним просто не зможемо зробити з нашим бюджетом.

 

ГОЛОВУЮЧА. От є пропозиція, в нас тут присутня Юля Соколовська. Юля, підключитися? Бо вона пише: "пусть зроблять реабілітаційний центр для всіх, і подадуться на НСЗУ".  Контракт як варіант, але капіталку потрібно окремо вирішити питання.

 

_______________. Однозначно. Шановні колеги, тут ми так питання не вирішимо. Чому? Бо передати Кабінет Міністрів може, передати з одного балансу на інший, а фінансування відсутнє як таке. Через те, слід звернутися до Прем'єр-міністра щодо вирішення питання по суті і знайдення коштів для відновлення цього чи перетворення госпіталю в реабілітаційний центр. А тоді вже те, що пані Соколовська пише, що тоді вже можна подаватися на конкурс. Зараз ніякий конкурс нереальний. Через те звернутися до Прем'єр-міністра і це можна в робочому порядку зараз проголосувати і секретаріат буде працювати … (Не чути)

 

ГОЛОВУЮЧА. Таким чином, секретаріату даємо доручення опрацювати. Будь ласка, з усіма працюйте і  на наступне засідання комітету давайте листа, звернення до Прем'єр-міністра, а сьогодні ми затверджуємо результати робочої поїздки. Немає інших пропозицій?

Хто за цю пропозицію, прошу голосувати.

Микола Бабенко.

 

БАБЕНКО М.В. За. Бабенко – за.

 

ГОЛОВУЮЧА. Шановні народні депутати… (Не чути)

Дякую, Юля, в будь якому випадку за пропозицію слушну.

Ми переходимо до третього пункту порядку денного. Це друге читання законопроекту про гуманітарну допомогу.

Будь ласка, Михайло Михайлович, там будуть зміни до першої статті.

 

ЦИМБАЛЮК М.М. Дякую, шановна Галина Миколаївна. Шановні колеги і учасники засідання комітету, ми напрацьовували пропозиції, враховуючи всі правки, які подані народними депутатами, до другого читання. А також ми врахували позицію науково-експертного та юридичного управлінь. І, виходячи з цього, ми внесли деякі зміни до порівняльної таблиці.

Порівняльна таблиця вам роздана. Через це є прохання її затвердити. Якщо в когось є якісь думки і пропозиції, чи народні депутати, які подавали поправки, не погоджуються з цією таблицею, то ми, будь ласка, готові… (Не чути)

 

ГОЛОВУЮЧА. Тут претензії були до пункту 27.

 

ЦИМБАЛЮК М.М. Так, саме до викладення поправок. І ми врахували саме позицію науково-експертного та юридичного управлінь.

 

ГОЛОВУЮЧА. В мене прохання, від Міністерства соціальної політики є …(Не чути)

 

_______________. Є.  (Не чути)

 

КОТИК Є. Д. Я…(Не чути), Галина Миколаївна, на місці.

Доброго дня, шановні народні депутати, Галина Миколаївна!  Якщо це та редакція, до другого читання була порівняльна таблиця. Якщо враховано всі зауваження юридичного висновку,  то, в принципі, Міністерство соціальної політики погоджує. Там стосується відповідно до уповноважених державних установ, була правка, вона була виключена і це дуже важливо.

Також трошки редакційно щодо рішень, які приймаються міським…, на обласному рівні щодо визнання гуманітарної допомоги. Відповідно до автомобілів до 5 тонн.

Якщо всі ці редакційні правки враховані, то, в принципі, ми підтримуємо і погоджуємо. Просто я в розсилці не бачив офіційної останньої редакції, але попередньо те, що опрацьовувалося, наскільки я знаю, що  там все зважено і враховано для того, щоб здійснювати … (Не чути)

 

_______________. (Не чути)

 

_______________. (Не чути)

При доопрацюванні враховані зауваження до абзацу 7 статті 1, до абзацу 4 частини 1 статті 5, до абзацу 1 та 2 частини 2 статті 5. Враховані зауваження юридичного … (Не чути)

 І враховані зауваження юридичного управління щодо статті 11 прим. 2. Зазначені зауваження враховані і …(Не чути).

Запропоновано  не включати до порівняльної таблиці пропозицію  народного депутата …(Не чути),  викладену в попередньому рішенні комітету, а саме: у підпунктах 3, 4, 5, 6, 7 пункту 1 висновку комітету від 1 березня 2021 року.

Це обов'язково під стенограму, щоб не було зауважень.

 

ГОЛОВУЮЧА. Таким чином, є пропозиція переглянути наше рішення і зняти з розгляду і не включати до тексту порівняльної таблиці правки відповідно 6… Да?

Я зараз не можу… (Не чути)

 (Загальна дискусія)

 

_______________. (Не чути)

 

ГОЛОВУЮЧА. Таким чином, пане Євгене, ці пропозиції знімаються і залишається редакція, діюча редакція закону про гуманітарну допомогу.

 

КОТИК Є. Д.  Так, це позитивно.

 

ГОЛОВУЮЧА. Таким чином, є…

 

_______________. (Не чути)

(Загальна дискусія)

 

ГОЛОВУЮЧА. Шановні депутати, є ще до цієї таблички якісь зміни?

Немає?

 

_______________. Є пропозиція проголосувати спочатку попереднє рішення, а тоді вже наступне голосування про затвердження порівняльної таблиці … (Не чути)

 

ГОЛОВУЮЧА. Таким чином,  голосуємо питання про перегляд рішення комітету від 1 березня 2021 року, прийнятого за результатами  розгляду, підготовленого до другого читання проекту Закону про внесення змін до статті 5 Закону України "Про гуманітарну допомогу" (реєстраційний номер 3527, друге читання).

Хто за цю пропозицію, прошу голосувати.

Пане Бабенко.

 

БАБЕНКО М.В. Бабенко – за.

І, Галина Миколаївна, я змушений відключитися. Прошу Олега Арсенюка продовжити виконання функцій секретаря комітету. Дякую.

 

ГОЛОВУЮЧА. Дякую, пане Микола.

Я думаю, що не потрібно голосувати. В нас є таке рішення. Пан Олег Арсенюк тоді приймає на себе зобов'язання …(Не чути)

 І ми голосуємо четвертий наш пункт порядку денного. Про перегляд рішення Комітету … (Не чути)

 І голосуємо табличку на друге читання законопроекту за реєстраційним номером 3527 у запропонованій  редакції.

Хто за цю пропозицію, прошу голосувати.

Дякую, шановні народні депутати.

Дякую за роботу, Михайло Михайлович.

(Не чути)

 Переходимо до пункту четвертого порядку денного. Це пункт, який запропонований паном Сергієм Гривком. Теж перегляд рішення Комітету від 18 червня 2021 року, прийнятого за результатами розгляду проектів законів 5344, 5344-1, -2, -3. Відповідно про внесення змін до деяких законів України про створення сприятливих умов для працевлаштування осіб з інвалідністю.

Будь ласка, пан Сергій.

 

ГРИВКО С.Д. Дякую, шановна Галина Миколаївна.

Шановні члени комітету,  комітет на своєму засіданні  (Не чути)

(Шум у залі)

Відповідно за результатами розгляду… (Не чути)

 

ГОЛОВУЮЧА. Є якісь інші пропозиції?

Я теж хочу зауважити, що ми запропонували Раді Європи. Рада Європи відкликнулась, вона на робочу групу надасть нам фахівців. … (Не чути)

 Є інші пропозиції?

 

_______________. (Не чути)

 

ГОЛОВУЮЧА. (Не чути)

 

ОСТАПЕНКО А.Д. Підтримую таке рішення переглянути. …(Не чути)

 

ГОЛОВУЮЧА. Дякую, пан Анатолій.

Таким чином, голосуємо пропозицію пана Сергія Гривка.

(Загальна дискусія)

 Таким чином, голосуємо про перегляд рішення Комітету від 18 червня 21 року, прийнятого за результатами розгляду проектів законів 5344, 5344-1, -2, -3.  Хто за це, прошу проголосувати.

Дякую, шановні народні депутати, одноголосно.

І голосуємо з пропозицію Сергія Гривка. (Не чути)

 

ГРИВКО СД. Створити робочу групу під моїм головуванням … (Не чути)

 

ГОЛОВУЮЧА. Дякую, пане Сергію.

Хто за це рішення, прошу голосувати.

Дякую, шановні народні депутати, одноголосно.

І ми переходимо до наступного питання порядку денного.

(Не чути)

 В нас стояло питання проект Закону про захист трудових мігрантів та боротьбу з шахрайством у працевлаштуванні за кордоном. Я знаю, що …(Не чути) і ще тому, що в нас Міністерство економіки трансформується. І тому скажіть мені. Ми розглядаємо це питання?

 

_______________. (Не чути)

 

ГОЛОВУЮЧА. Шановні народні депутати, тоді знімаємо з розгляду пункт 5. Будуть інші пропозиції? (Не чути)

 

ГЛУЩЕНКО С.В. Галина Миколаївна, можна Міністерство економіки?

 

ГОЛОВУЮЧА. О, будь ласка. Добрий день!

 

ГЛУЩЕНКО С.В. Добрий день, Галина Миколаївна! Добрий день, шановні народні депутати! Ми дуже вдячні за те, що ви відклали цей проект закону, тому що, дійсно, в нас до нього є ряд застережень. Хоча в цілому ми підтримуємо необхідність такої лібералізації ринку в цьому питанні.

Я би дуже хотіла попросити, я знаю, що до мене був направлений в комітет... свого роду альтернативні ідеї до зазначеного законопроекту. Якщо можна його розглянути, можливо створити робочу групу для того, щоб ми один одного почули і створили дійсно дієвий новий законодавчий  механізм.

 

ГОЛОВУЮЧА. Дякую, пані Світлана. В нас робоча група є. Її очолює пан Бабенко. Ви маєте його координати. Я знаю…

 

ГЛУЩЕНКО С.В. Я зрозуміла.

 

ГОЛОВУЮЧА. Я знаю, що ви контактуєте.

Тому, єдине, що секретаріат і пан Бабенко готував, засідання груп було чимало. Да, пан Данило? Скільки?

 

_______________. (Не чути)

 

ГОЛОВУЮЧА. Шість робочих груп. І ми вдячні, що ви вже в новому складі долучаєтесь.

Таким чином, ми поки що знімаємо і прохання Міністерству економіки  і вам особисто долучитися. Чекаємо…

 

ГЛУЩЕНКО С.В. Дуже дякую. Якщо можна, я тоді перейду на другий комітет? Добре, якщо не потрібна?

 

ГОЛОВУЮЧА. Добре, але, користуючись нагодою, я хочу вам сказати, що ми просимо, щоб в Програму дій уряду від Міністерства економіки були подані також пропозиції, які були напрацьовані попереднім складом Міністерства економіки і  стосувалися зайнятості. Щоб це було і про домашню працю, про яку ми  тут дискутуємо, і про фонд безробіття, бо ми зробили часткове безробіття і потрібно дивитися, і про Державний центр зайнятості, і про працевлаштування людей з інвалідністю. В нас чимало законопроектів, які увійшли в план законопроектних робіт, в наш ПЗР, які потрібно в тому числі, щоб Кабмін долучався до них. І ми б просили, щоб в Програму дій уряду ці питання були долучені. Я не все перерахувала.

 

ГЛУЩЕНКО С.В. Да, Галина Миколаївна, ми доповнимо завдання, тому я думаю, що ми все максимально врахуємо. Дуже дякую всім. До побачення.

 

ГОЛОВУЮЧА. Дякую.  До побачення.

Переходимо до пункту 6 нашого порядку денного щодо доцільності включення до порядку денного сесії проекту Закону про внесення змін до деяких законів України щодо дострокового виходу на пенсію (реєстраційний номер 3053). Це доопрацьований законопроект. Народний депутат Королевська, будь ласка, пан …(Не чути)

 

_______________. Доброго дня ще раз. По суті законопроект … по законопроекту хочу сказати, що законопроектом пропонується розширити коло осіб, які мають право на призначення достроково пенсії за віком, надавши право на призначення такої пенсії жінкам, які народили  трьох або чотирьох дітей та виховали їх до десятирічного віку, після досягнення п’ятдесяти років та за наявності страхового стажу не менше двадцяти років; особам трудовий договір з якими розірвано з ініціативи власника за таких підстав: у зв'язку зі змінами в організації виробництва і праці, в тому числі ліквідації, реорганізації, перепрофілювання підприємств, установ та організацій,  скорочення чисельності або штату працівників, а також виявленню невідповідності працівника займаній посаді за станом здоров'я, за півтора року до встановленого законодавством строку, якщо вони мають  страховий стаж, необхідний для призначення пенсій за віком, у мінімальному розмірі, передбачений абзацом 1 частини 1 статті 28 Закону України "Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування". При цьому виплати пенсій особам, звільненим у зв'язку з виявленою невідповідністю працівника займаній посаді за станом здоров'я, здійснюється за рахунок коштів державного бюджету України до досягнення ними пенсійного віку.

(Не чути) в нас є і зауваження, і пропозиції.  (Не чути)

 

ГОЛОВУЮЧА. Будь ласка, шановні народні депутати, які є пропозиції щодо цього законопроекту? Чи є необхідність послухати Міністерство соціальної політики? Чи Пенсійний фонд?

Будь ласка, пан Євген Котик.

 

КОТИК Є. Д.  Дякую, Галина Миколаївна, але я від міністерства скажу, що в будь-якому випадку в цілому, підтримуючи пропозиції підвищення рівня соціального забезпечення зазначених категорій, особливо жінок, які мають, виховали і народили більше трьох дітей. Але необхідно все ж таки звернути увагу на дві речі.

По-перше, що законопроектом не передбачено, а це мало б бути зроблено, необхідність внесення змін до Закону України "Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування" та "Про зайнятість населення", що неврегульованість і невідповідність законодавчих норм деяких, а крім того також, що вказаний законопроект збільшить видатки з державного бюджету приблизно від півмільярда гривень до трьох на рік, десь півмільярда гривень на рік буде додаткових витрат.

Тобто зважено все ж таки треба було б почути позицію Міністерства фінансів, тому що наразі надходження до Пенсійного фонду є, як ми всі знаємо, єдиний соціальний внесок, який також… темпи його зростання і надходження, наповнення бюджету не є такими… Не дозволяє нам приймати це рішення, хоча вони є спрямовані саме для людей, і ми це підтверджуємо.

Тому ми не можемо чітко підтримати цей законопроект і сказати, що він потрібний, враховуючи фінансову складову. Дякую.

 

ГОЛОВУЮЧА. Дякую, пане Євгене. Скажіть, будь ласка, як чоловік, бо тут у висновках, я перепрошую, це не сексизм, бо у висновках пишуть, що законопроектом пропонується надати пільги жінкам. А як же гендерна рівність? При цьому гендерна рівність, яка визначає рівність … (Не чути)

 Тут є у висновках, що відповідно правовий статус надання жінкам такої пільги він робить гендерно нерівними чоловіків. Можете прокоментувати отакі закиди щодо законопроектів, які дають пільги по пенсійному віку жінкам.

 

КОТИК Є. Д.  Галина Миколаївна, в нас, в принципі, якщо брати принципи солідарної системи загального обов'язкового державного пенсійного страхування, то вона будується в частині рівноправності застрахованих осіб, тому надання певних привілеїв за гендерною ознакою, як її називають, тобто жінкам або чоловікам, все ж таки треба зважати на норми законодавства.

 Але, враховуючи, що ви мене як чоловіка запитали, то я завжди підтримую жінок, тому і почав свій спіч, що, в принципі, ця норма є позитивною, але треба зважати на всі законодавчі і фінансові складові. Тому ми не можемо повною мірою сказати, що підтримуємо цей законопроект. Дякую.

 

ГОЛОВУЮЧА. Які є пропозиції?

 

_______________. Спробуємо його включити в порядок денний і нехай сесійна зала визначається.

 

ГОЛОВУЮЧА. Надійшла пропозиція щодо включення …

 

ОСТАПЕНКО А.Д. …(Не чути)

 Ми недавно розглядали законопроект про догляд за дітьми в рівних правах у жінки і чоловіка. Тому я думаю, що було б правильно повернути цей законопроект автору на доопрацювання і врегулювати як раз ці питання, що стосуються якраз рівного  права догляду за дитиною і врегулювати ті пільги, які тоді пропонується надавати.

 

ГОЛОВУЮЧА. Дякую, пан Анатолій.

Тоді голосуємо в порядку надходження пропозицій.

Була перша пропозиція щодо включення законопроекту, і друга – відправити на доопрацювання.

Хто за першу пропозицію, прошу голосувати.

Хто проти? Хто утримався?

І голосуємо за другу пропозицію – направити законопроект  на доопрацювання автору, в тому числі для гендерної рівності.

Хто за? Хто проти? Утримався?

Дякую, шановні народні депутати.

Переходимо до пункту 7  нашого порядку денного. І я передаю вам, Михайло Михайлович, повноваження. (Не чути)

 Не включати до порядку денного, повернути на доопрацювання.

І я передаю повноваження Михайлу Михайловичу. Будь ласка.

 

Веде засідання Перший заступник голови Комітету ЦИМБАЛЮК М.М.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Шановні колеги, … (Не чути)

         

ТРЕТЬЯКОВА Г.М. (Не чути)

Я хочу всіх порадувати,  Арсенюка Олега в першу чергу, законопроект понесли на підпис … (Не чути)

 Дякую.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Дякую, Галина Миколаївна.

Шановні колеги, наступне питання порядку денного щодо доцільності включення до порядку денного сесії  проекту Закону про внесення змін до Закону України "Про соціальний захист дітей війни" щодо підвищення рівня пенсійного забезпечення дітей війни та відновлення для них існуючих раніше пільг (реєстраційний номер3737  доопрацьований 14.12.20).

Будь ласка, Анатолій Дмитрович.

 

ОСТАПЕНКО А.Д. Щодо законопроекту 3737 доопрацьованого. Ним пропонується збільшити вдвічі для дітей війни з 25 відсотків до 50 відсотків знижки проплати за користування комунальними послугами: газом, електроенергію та іншим. Скасувати обмеження права дітей війни на пільги якщо розмір середньомісячного сукупного доходу сім'ї у розрахунку на одну особу за попередні 6 місяців не перевищив величини доходу, який дає право на податкову соціальну пільгу у порядку, визначеному Кабінетом Міністрів України.

Відновити безоплатний проїзд …(Не чути) всіма видами міського пасажирського, автомобільним транспортом загального користування в сільській місцевості, залізничним і водним транспортом приміського сполучення та автобусами приміських маршрутів в межах області або Автономної Республіки Крим за місцем проживання.

Відновити виплату …(Не чути) розміру надбавки, встановленої для учасників війни.

За попередніми розрахунками Міністерства фінансів України реалізація запропонованих змін потребуватиме додаткових видатків з державного бюджету України у сумі близько 7  мільярдів гривень на рік.

Також слід зазначити, що відповідно до статті 142 Конституції України … (Не чути) компенсуються державою.

Законопроектом пропонується, зокрема, виплачувати підвищення до пенсії або щомісячного довічного грошового утримання чи державної соціальної допомоги, що виплачується замість пенсії дітям війни, крім тих, на яких поширюється дія Закону України "Про статус ветеранів війни та гарантії їх соціального захисту", у розмірі надбавки, встановленої для учасників війни.

Хотів би тоді заслухати Міністерство соціальної політики, Міністерство фінансів та інших…

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Дякую, пан Анатолій.

З народних депутатів є в когось бажання виступити стосовно цього законопроекту? Немає?

Тоді, будь ласка, Міністерство соціальної політики.

 

КОТИК Є. Д.  Дякую, Михайло Михайлович.

Шановні народні депутати! Я зважу на декілька позицій цього законопроекту. Це, по-перше, він передбачає підвищення для дітей війни розміру знижки плати за комунальні послуги з 25 до 50 відсотків.

Також обмеження щодо розміру доходу, який дає право на отримання зазначеної  пільги. При цьому хотів би наголосити, що державна допомога на оплату житлово-комунальних послуг надається у вигляді житлової субсидії. Завдяки цій програмі субсидії малозабезпеченим громадянам сплачуються за житлово-комунальні послуги на повну вартість. Тобто вони, в принципі, держава на сьогоднішній день забезпечує надання субсидій домогосподарствам, виходячи з середнього місячного сукупного доходу саме домогосподарства. Це перше. У нас вийде забезпечення і пільги на житлово-комунальні ми вже надаємо за рахунок субсидій. Що по великому рахунку в домогосподарстві, де виховуються діти, для малозабезпечених, вони можуть використовувати таке право.

І друга частина, друга складова. Це те, що цей законопроект передбачає пільги для дітей війни на безоплатний проїзд в міському транспорті. Хотів би зазначити, що 1 січня 2017 року прийнято зміни до 91 статті Бюджетного кодексу, якими саме відшкодуванням витрат за пільговий проїзд громадянам окремих категорій проводиться за рахунок місцевих бюджетів. Тому органи місцевого самоврядування мають повноваження визначати категорії осіб, яким надаватиметься безоплатний проїзд додатково до передбаченого законодавством. А також, враховуючи ті цифри, які були озвучені щодо додаткових коштів на реалізацію цього законопроекту, не дає змоги, не зважаючи на те, що міністерство на сьогоднішній день підтримує всі новації і всі ідеї щодо забезпечення дітей війни та інших соціальних груп населення. В будь-якому випадку ми маємо зважувати на фінансові можливості надання такої допомоги. Дякую.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Дякую, Євген Дмитрович.

Ми почули вашу позицію. Я думаю немає  смислу заслуховувати Мінфін, бо позиція висловлена …(Не чути) Міністерством соціальної політики.

Можливо є представники Асоціації міст. Тут тема стосовно пільгового проїзду. Я погоджуюся, що все-таки повноваження передані на органи місцевої влади і в тому числі забезпечення фінансовими ресурсами.

Асоціація міст, є представники?

 

МИКОЛЮК Н. Доброго дня. Так, є. Миколюк Назар, Асоціація міст України.

Ми в цілому підтримуємо позицію Міністерства соціальної політики щодо цього законопроекту. І за нашими підрахунками, дійсно, реалізація, відновлення пільги на проїзд окремим категоріям громадян, зокрема дітям війни, буде коштувати для бюджетів громад більше 5 мільярдів гривень.

Ми підтримуємо підвищення соціальної захищеності громадян, але, враховуючи статтю 42 Конституції України, ми вважаємо, що якщо держава покладає на органи місцевого самоврядування якісь видатки, вона повинна це фінансово забезпечити. На жаль, цим законопроектом не передбачається фінансового забезпечення  пільгового проїзду, і ми не можемо підтримувати цю норму у законопроекті. Дякую.

  

ГОЛОВУЮЧИЙ. Дякую за позицію.

Ми також підтримуємо те, що якщо передаються повноваження з центральних органів влади на місцеві, то однозначно з виділенням певного ресурсу. В іншому разі, це перекладання відповідальності, а, згідно з Конституцією, саме держава гарантує ці пільги.

Шановні колеги, в кого будуть які пропозиції стосовно цього законопроекту?

 

_______________. В мене є пропозиція.

В зв'язку з тим, що у нас є дуже багато пропозицій і зауважень і від Асоціації міст України, і від Міністерства інфраструктури,  і від Міністерства економіки, і від Міністерства соціальної політики. Тому є пропозиція повернути законопроект  автору на доопрацювання і не вносити його в зал.

(Загальна дискусія)

 Не включати, повернути на доопрацювання.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Ясно.

Шановні колеги, поступила пропозиція… Інших немає?

Поки що одна щодо невключення в порядок денний цього законопроекту, повернення його автору.

Хто за таку пропозицію щодо невключення, прошу голосувати.

Дякую. Проти? Я утримався.

Ми ще встигаємо одне питання.

Шановні колеги, наступне питання порядку денного. Це за номером 8. Щодо доцільності включення до порядку денного сесії проекту Закону України про внесення змін до Закону України "Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування" щодо підвищення розмірів трудових пенсій внаслідок збільшення величини оцінки одного року страхового стажу, зменшення пенсійного віку та страхового стажу як умов призначення пенсії за віком (за номером 3738 доопрацьований 12.10.20), автор народний депутат України Королевська Наталія Юріївна. Будь ласка, в кого є..?

 

ОСТАПЕНКО А.Д. Законопроектом 3738 пропонується встановити величину оцінки одного року страхового стажу на рівні 1,35 відсотків, а також застосувати цей коефіцієнт при осучаснені пенсії.

Встановити право на призначення пенсії за віком після досягнення чоловіками 60 років, жінками – 55 років та за наявності страхового стажу не менше 15 років.

Передбачити заборону на зміну умов призначення пенсій в частині підвищення пенсійного віку та збільшення страхового стажу, необхідного для призначення пенсій за віком.

Скасувати положення про те, що мінімальний розмір пенсії за віком сплачується лише після досягнення особою віку 65 років.

Також є пропозиції і зауваження. Міністерство соціальної політики, Міністерство фінансів, Пенсійний фонд України не підтримують законопроект. Міністерство юстиції, Міністерство економіки висловлюють свої зауваження. Комітет з питань бюджету звертає увагу на те, що дана ініціатива призведе до збільшення видатків з державного бюджету. Дякую.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Дякую.

Шановні колеги, насправді тут нічого нового. Це відновлення справедливості. Раніше так і враховувалося 1,35. Але це проблема …(Не чути) справедливості не цієї влади, попередня влада саме встановила 1 відсоток.

Я хотів би почути думку народних депутатів стосовно цього законопроекту. Будь ласка, хто має бажання.

 

ОСТАПЕНКО А.Д. Ми знаємо, що в цілому світі, не тільки в Україні, у нас збільшується число громадян, які мають почесний вік. І їх стає все більше, а молоді, на жаль, все менше. Тому треба зважено підходити до всіх пропозицій, які пропонуються авторами даного законопроекту, і я пристаю на ті зауваження, які надали центральні органи виконавчої влади. І також ще раз пропоную повернути даний законопроект 3738 на доопрацювання автору без включення до порядку денного. Дякую.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Дякую.

Можливо на зв'язку появився автор? Немає Королевської Наталії Юріївни?

Дуже шкода. Можливо ми б почули б більш аргументоване пояснення.

Є ще інші пропозиції стосовно цього законопроекту, крім тої, яку озвучив Анатолій Дмитрович? Немає.

Тоді ставиться питання на голосування стосовно невключення до порядку денного законопроекту за номером 3738.

Хто за таку пропозицію, прошу голосувати.

Хто за?  Дякую.

Проти? Я утримався.

Ще один встигаємо?

Тоді наступний законопроект за номером 4001 авторства Макаренка. Є автор на зв'язку? Немає.

Якщо немає, тоді, шановні колеги, пропозиція секретаря сьогоднішнього засідання щодо завершення засідання комітету. Немає інших пропозицій?

Дякую всім за роботу.