Комітет прийняв рішення щодо важливих законопроектів у соціальній сфері

Комітет
21 жовтня 2021, 12:40

 

20 жовтня 2021 року відбулося засідання Комітету Верховної Ради України з питань соціальної політики та захисту прав ветеранів в режимі відеоконференції.

На початку засідання народні депутати України – члени Комітету проголосували за перегляд рішення Комітету стосовно проекту закону про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо підвищення розмірів стипендій за реєстр. № 4036 та альтернативного до нього за реєстр. № 4036-1, рекомендувавши Верховній Раді України включити зазначені законопроекти до порядку денного сесії парламенту та зняти їх з розгляду у зв’язку з прийняттям інших законодавчих актів, які врегулювали питання підвищення розмірів академічних стипендій як такі, що втратили актуальність.

Відповідно до порядку денного Комітету також відбулося активне обговорення проекту Закону про внесення змін до деяких законів України з метою соціального захисту осіб, які отримали профілактичне щеплення (вакцинацію) проти інфекційних хвороб за реєстр. № 5484, включеного до порядку денного сесії Верховної Ради України 19 жовтня 2021 року. У пояснювальній записці до законопроекту зазначено, що головною метою проекту акту є надання стимулів громадянам України прийняти самостійне рішення про профілактичне щеплення проти інфекційних хворіб, зокрема Сovid-19; збільшення соціального захисту вакцинованих осіб; посилення юридичної відповідальності посадових та службових осіб, які допустили реєстрацію неякісних (неефективних, небезпечних) медичних імунобіологічних препаратів (вакцин) або порушили правила їх зберігання, транспортування або застосування. Зокрема, проект Закону пропонує запровадити державне соціальне страхування вакцинованих осіб з відповідним переліком страхових випадків.

Згідно з опитуванням Київського міжнародного інституту соціології (КМІС) на початок травня 2021 р. 53% українців не готові зробити щеплення у найближчі декілька місяців. На запитання «Чому Ви не готові вакцинуватися?», більшість відповіли, що вакцини ще недостатньо перевірені (40%), друга за популярністю відповідь – недовіра вакцинам, що зараз є в Україні (33%). 20% опитаних вважають, що «наслідки від вакцини можуть бути гіршими, ніж від Ковіду»; 17% не довіряють будь-якій вакцинації.

За словами першого заступника Голови Комітету Михайла Цимбалюка, прийняття вищевказаного законопроекту було б «найкращою рекламою» для всіх громадян України щодо необхідності та безпечності вакцинації.

«Я всіляко підтримую намагання впорядкувати на рівні Закону відшкодування за шкоду при вакцинації. Виробник відповідальності за вакцини не несе, а вказує, що саме уряди держав мають брати на себе відповідальність за всі ускладнення, що можуть бути при вакцинації. Абсолютно справедливо, що громадяни можуть остерігатися процесу вакцинації, тому що наслідки потім можуть бути не компенсовані ніким. Тому цей законопроект дуже корисний, в тому числі, щоб опосередковано зняти побоювання громадян щодо вакцинації», - зазначила Голова Комітету Галина Третьякова. Водночас вона звернула увагу на те, що у проекті Закону відсутня методологія оцінки та розрахунку страхового внеску у разі використання страхового механізму. Галина Третьякова виклала свою окрему думку як народного депутата України, відповідно до якої для відшкодування шкоди викликаної поствакцинальним ускладненням може бути обрано альтернативний механізм, а саме пряме відшкодування з Державного бюджету, оператором (провайдером) якого може бути Пенсійний фонд України.

За підсумками обговорення проекту Закону за реєстр. № 5484 Комітет прийняв рішення рекомендувати парламенту прийняти його в першому читанні за основу із врахуванням частини першої статті 116 Закону України «Про Регламент Верховної Ради України» з можливістю доопрацювання та вибору механізму компенсацій страхових внесків до другого читання.

Крім цього, Комітет розглянув та схвалив пропозицію голови підкомітету з питань соціального захисту і реабілітації осіб з інвалідністю та регулювання діяльності їх підприємств і громадських об'єднань Комітету Сергія Гривка щодо проведення виїзного засідання «круглого столу» на тему: «Соціальна підтримка та реабілітація осіб з інвалідністю» 09 листопада 2021 року на базі державної реабілітаційної установи «Всеукраїнський центр комплексної реабілітації для осіб з інвалідністю» (м. Лютіж).

Також на засіданні Комітету була заслухана інформація народного депутата України – заступника Голови Комітету Вадима Струневича щодо проекту Закону «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо пільг з оплати проїзду та деяких інших пільг» за реєстр. № 5651 та альтернативних до нього за реєстр. № 5651-1, № 5651-2 та № 5651-3, які опрацьовуються відповідною робочою групою в Комітеті під його головуванням. За словами Вадима Струневича, напрацюванням робочої групи є пошук можливості об’єднати декілька законопроектів на базі однієї законодавчої ініціативи, - з метою забезпечення пільгового проїзду громадян за рахунок державних видатків в рамках впровадження державної програми монетизації таких пільг.

За підсумками розгляду проекту Закону про внесення змін до деяких законів України щодо упорядкування окремих питань пенсійного забезпечення та страхування працівників Державного бюро розслідувань за реєстр. № 5818, Комітет прийняв рішення рекомендувати Верховній Раді України включити законопроект до порядку денного сесії парламенту.

Відповідно до пояснювальної записки, метою прийняття законопроекту є урегулювання питань, пов’язаних із пенсійним забезпеченням та загальнообов’язковим державним пенсійним страхуванням осіб рядового і начальницького складу Державного бюро розслідувань.

Водночас, народні депутати України зауважили, що законопроект потребує доопрацювання, зокрема, в частині створення справедливого пенсійного забезпеченні для всіх посад слідчих, що працюють у різних органах із спеціальним статусом, а також можливості створення додаткових пенсійних накопичувальних програм в уповноваженому державному пенсійному фонді.

Також учасники засідання обговорили проблему існуючого дисбалансу у системі оплати праці працівників державних органів зі спеціальним статусом. Нагадаємо, що 30 вересня 2021 року у Комітеті  відбулася робоча нарада з обговорення системи оплати праці працівників державних органів зі спеціальним статусом, в ході якої було порушене питання концепції визначення посадових окладів працівників державних органів зі спеціальним статусом відповідно до класифікатора професій та професійних стандартів оновленого зразка. Зазначалося, що існуюча суттєва різниця між заробітними платами, до прикладу, юриста одного державного органу зі спеціальним статусом та юриста іншого державного органу є нелогічним та неаргументованим проявом відсутності єдиних підходів до встановлення заробітних план у державному секторі. Детально про робочу нараду – за посиланням: http://komspip.rada.gov.ua/news/main_news/75177.html

«Потрібно внормувати питання пенсійного та матеріального забезпечення відповідних працівників, а також створити справедливу систему оплати їх праці, яка в свою чергу впливає на майбутній рівень пенсійного забезпечення громадян, зокрема, за допомогою накопичувальної пенсійної системи», - сказала Голова Комітету Галина Третьякова.

Розглянувши питання доцільності включення до порядку денного сесії проектів законів за реєстр. № 4041 та № 4041-1, Комітет вирішив не включати вищевказані законопроекти до порядку денного сесії Верховної Ради України у зв’язку з відсутністю техніко-економічного обґрунтування та порушенням статті 29 Бюджетного кодексу України.

Щодо проекту Закону за реєстр. № 5606 народні депутати України – члени Комітету прийняли рішення рекомендувати Верховній Раді України включити зазначений законопроект до порядку денного сесії парламенту та зняти з розгляду у зв’язку із втратою його актуальності.

Наостанок Комітет рекомендував парламенту включити до порядку денного сесії Верховної Ради України та прийняти за результатами розгляду у першому читанні за основу проект Закону про внесення змін до Закону України "Про статус ветеранів війни, гарантії їх соціального захисту" щодо вдосконалення функціонування Єдиного державного реєстру ветеранів війни та запровадження електронного посвідчення ветерана за реєстр. № 5694 (дооп).

Зазначений проект Закону розроблено з метою закріплення на законодавчому рівні можливість використання громадянами України відображення в електронній формі  інформації, що міститься у посвідченні ветерана війни, постраждалого учасника Революції Гідності, особи, на яку поширюється чинність цього Закону (е-Посвідчення ветерана) та налагодження автоматизованого інформаційного обміну між Єдиним державним реєстром ветеранів війни та автоматизованими інформаційними, довідковими системами, реєстрами та банками даних, держателем (адміністратором) яких є державні органи або органи місцевого самоврядування.

Нагадаємо, що на сьогодні Міністерство у справах ветеранів України організовує розробку і впровадження Єдиного державного реєстру ветеранів війни та електронного посвідчення ветерана війни “е-Посвідчення ветерана” – відображення в електронній формі інформації, що міститься у посвідченні ветерана війни, постраждалого учасника Революції Гідності, особи, на яку поширюється чинність цього Закону.

Кількість громадян України вищезазначених категорій становить близько 1,2 млн осіб.