01 березня 2021 року в Комітеті Верховної Ради України з питань соціальної політики та захисту прав ветеранів відбулося чергове засідання Комітету у режимі онлайн.
Під час засідання народні депутати України-члени Комітету рекомендували Верховній Раді України підтримати пропозиції Президента України до Закону "Про внесення змін до деяких законів України щодо перейменування Фонду соціального захисту інвалідів і приведення термінології у відповідність із законодавством у сфері соціального захисту осіб з інвалідністю" (за реєстр. № 3964), який розроблено з метою приведення назви Фонду соціального захисту інвалідів у відповідність до Закону України „Про ратифікацію Конвенції про права осіб з інвалідністю і Факультативного протоколу до неї”.
Також Комітет прийняв рішення про включення до порядку денного сесії Верховної ради України проекту Закону про Захисників / Захисниць України та членів їх сімей за реєстр. № 4389 та створення робочої групи при Комітеті по опрацюванню вищевказаної законодавчої ініціативи під головуванням Голови підкомітету з питань соціального захисту прав ветеранів Комітету Анатолія Остапенка. За словами авторів законодавчої ініціативи прийняття проекту Закону за реєстр. № 4389 парламентом дозволить підвищити рівень державної підтримки Захисників України, членів сімей загиблих (померлих) сімей Захисників України, сприятиме утвердженню поваги та шани до їх статусу в суспільстві.
Крім того, Комітет рекомендував парламенту прийняти у ІІ читанні та в цілому, з урахуванням зауважень та пропозицій, наступні законопроекти:
- проект Закону про внесення змін до статті 5 Закону України “Про гуманітарну допомогу” (за реєстр. № 3527), яким пропонується до повноважень Ради міністрів Автономної Республіки Крим, обласних, Київської та Севастопольської міських державних адміністрацій віднести визнання гуманітарною допомогою вантажів вагою до 12 тонн;
- проект Закону про внесення змін до деяких законодавчих актів щодо забезпечення рівних можливостей матері та батька на догляд за дитиною (за реєстр. № 3695), яким пропонується: забезпечити рівні можливості матері та батька на догляд за дитиною та поєднання трудової діяльності із сімейними обов'язками; усунути законодавчі прогалини, які обмежують права чоловіка на відпустку для догляду за дитиною; створити передумови для посилення ролі батька у процесі вихованні дітей та розвитку відповідального батьківства в Україні.
З-поміж іншого, члени Комітету підтримали рішення про направлення на повторне перше читання проект Закону про загальнообов'язкове накопичувальне пенсійне забезпечення (за реєстр. № 2683). Нагадаємо, що наразі Уряд України напрацьовує питання запровадження ефективної та гарантованої накопичувальної пенсійної системи в державі. Прем'єр-міністр України Денис Шмигаль розраховує, що закон про впровадження в Україні накопичувального рівня пенсійної системи буде ухвалено вже у 2021 році, а відповідна модель додаткового пенсійного забезпечення українців похилого віку запрацює у 2023 році.
В той же час, Комітет Верховної Ради України з питань соціальної політики та захисту прав ветеранів прийняв рішення про створення робочої групи з доопрацювання до другого читання проекту Закону про внесення змін до деяких законів України щодо посилення соціальних гарантій осіб з інвалідністю та дітей з інвалідністю за реєстр. № 4113 під головуванням Голови підкомітету з питань соціального захисту і реабілітації осіб з інвалідністю та регулювання діяльності їх підприємств і громадських об'єднань Комітету Сергія Гривка. Проект акта передбачає посилення соціальних гарантій для осіб з інвалідністю та дітей з інвалідністю для забезпечення їх подальшої інтеграції в суспільство та зменшення стигматизації відповідної категорії українців громадою.
Комітет рекомендував Верховній Раді України прийняти за основу з урахуванням висловлених зауважень та пропозицій проект Закону про внесення змін до деяких законів України щодо вдосконалення порядку погашення заборгованості споживачів з оплати житлово-комунальних послуг за реєстр. № 3613. Нагадаємо, що зазначений законопроект розроблено, зокрема, з метою ефективного вирішення проблеми погашення заборгованості населення за спожиті житлово-комунальні послуги та стимулювання своєчасної сплати таких послуг платоспроможними користувачами.