25 травня 2022 року було проведено чергове засідання Комітету з питань соціальної політики та захисту прав ветеранів у режимі відеоконференції.

За підсумками попереднього розгляду проекту Закону про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо запровадження дозвільних процедур та контролю у сфері надання соціальних послуг за реєстр. №6419, Комітет прийняв рішення включити його до порядку денного сьомої сесії Верховної Ради України дев’ятого скликання.

Законопроектом №6419 пропонується внести зміни до низки законодавчих актів України з метою врегулювання питання запровадження дозвільної системи, державного нагляду (контролю) у сфері надання соціальних послуг, створити умови для безпечних соціальних послуг.

Зокрема, проектом акта передбачено:

- встановлення вимог до діяльності суб’єктів господарювання, які надають соціальні послуги;

- подання суб’єктами господарювання, які надають соціальні послуги, декларації провадження господарської діяльності у сфері соціальних послуг, якою суб’єкт господарювання повідомляє Нацсоцслужбу (безпосередньо або через адміністратора) про відповідність фактично існуючих умов провадження ним діяльності вимогам законодавства. Суб’єкт господарювання шляхом подання Декларації засвідчує набуття права на провадження діяльності у сфері соціальних послуг, інформація про яку вноситься до Реєстру надавачів та отримувачів соціальних послуг;

- врегулювання питання здійснення державного нагляду (контролю) відповідно до Закону України „Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності?;

- забезпечення отримання інформації з Державного реєстру загальнообов’язкового державного соціального страхування для прийняття рішення про надання соціальних послуг та компенсації за надання соціальних послуг з догляду;

- встановлення повноважень центрального органу виконавчої влади з реалізацій державної політики у сфері соціальних послуг;

- уточнення визначення членів сім’ї отримувача соціальних послуг.

Реалізація акта матиме вплив на інтереси осіб/сімей, які отримують соціальні послуги, оскільки встановлення вимог до надавачів соціальних послуг, запровадження контролю за їхньою діяльністю з надання соціальних послуг забезпечить отримання особами/сім’ями, які перебувають у складних життєвих обставинах, безпечних та якісних соціальних послуг.

Під час розгляду вищевказаного законопроекту члени Комітету звернули увагу на те, що частина питань, які пропонується врегулювати у поданому законопроекті, втратила актуальність у зв’язку з прийняттям Закону України «Про внесення змін до деяких законів України щодо надання соціальних послуг у разі введення надзвичайного або воєнного стану в Україні або окремих її місцевостях» від 14.04.2022 №2193-IX. Члени Комітету домовилися спільно з Міністерством соціальної політики України доопрацювати законодавчу ініціативу, з урахуванням необхідності актуалізації положень законопроекту.

Розглядаючи проект Закону України про виплату одноразової грошової допомоги за шкоду життю та здоров’ю, завдану спричиненими військовою агресією проти України пораненням або загибеллю під час проходження публічної служби, виконання обов’язків на об’єктах критичної інфраструктури та здійснення професійної журналістської діяльності за реєстр. №7353, члени Комітету відзначили актуальність за важливість поданого законопроекту.

Законопроектом, зокрема, пропонується встановити одноразову грошову допомогу особам, уповноваженим на виконання функцій держави або місцевого самоврядування, працівникам об’єктів критичної інфраструктури та журналістам, які отримали поранення під час виконання своїх обов’язків у період дії воєнного стану, введеного відповідно до Закону України «Про правовий режим воєнного стану», а також членам сімей у разі загибелі (смерті) цих осіб.

Призначення та виплата вищевказаної допомоги передбачається разі:

1) встановлення I групи інвалідності – в розмірі 800 000 гривень;

2) встановлення II групи інвалідності – в розмірі 500 000 гривень;

3) встановлення III групи інвалідності – в розмірі 200 000 гривень;

4) втрати працездатності без встановлення інвалідності, що настала внаслідок поранення (контузії, травми) - в розмірі 100 000 гривень;

5) загибелі (смерті) – в розмірі 1 000 000 гривень.

В той же час членами Комітету висловлено низку зауважень до окремих статей законопроекту. Прийнято рішення про включення проекту Закону до порядку денного сьомої сесії Верховної Ради України та керуючись пунктом 1 частини першої статті 114 Регламенту Верховної Ради України Комітет рекомендував парламенту за наслідками розгляду проекту Закону в першому читанні прийняти його за основу.

Наступним питанням порядку денного був розгляд проекту Закону України про внесення змін до Закону України «Про волонтерську діяльність» щодо підтримки волонтерської діяльності за реєстр. №7363.

Діяльність волонтерського руху в умовах широкомасштабної військової агресії росії проти України неможливо переоцінити. В той же час питання розвитку волонтерства стало актуальним ще у 2021 році. Голова Комітету Галина Третьякова нагадала, що у лютому 2022 року у Комітеті мали відбутися слухання на тему: «Підтримка волонтерської діяльності». Однак війна внесла свої корективи до порядку денного Верховної Ради України.

Водночас виклики, які стали актуальними для волонтерського руху та неприбуткових організацій, зокрема, в умовах збройної агресії російської федерації проти України безумовного потребують вирішення.

З цією метою було розроблено проект Закону за реєстр. №7363. Цим законопроектом пропонується внести зміни до Закону України «Про волонтерську діяльність», якими серед іншого передбачити:

1) визначення додаткових напрямів волонтерської діяльності, зокрема, щодо надання волонтерської допомоги для подолання наслідків військової агресії Російської Федерації проти України та інших;

2) з урахуванням умов правового режиму воєнного стану, поширення норм статті 6 Закону України «Про волонтерську діяльність», яка визначає розмір та порядок виплати одноразової грошової допомоги у разі загибелі (смерті) або інвалідності волонтера внаслідок поранення (контузії, травми або каліцтва) на волонтерів, що здійснюють діяльність з протидії збройній агресії Російської Федерації на всій території України та окремих її місцевостях;

3) визначено форми державної підтримки волонтерської діяльності, зокрема, через розробку та імплементацію загальнодержавних цільових програм, підтримки розвитку волонтерства та підвищення кваліфікації волонтерів.

За результатами обговорення законопроекту, Комітет рекомендував Верховній Раді України включити проект Закону до порядку денного сьомої сесії парламенту та за результатами розгляду у першому читанні прийняти його за основу, з доопрацюванням положень, що не були предметом розгляду в першому читанні, відповідно до статті 116 Регламенту Верховної Ради України, а також скоротити наполовину строк подання пропозицій і поправок до законопроекту під час підготовки його до другого читання. 

Прийняття законопроекту дозволить створити умови для розвитку волонтерського руху в Україні.

Під час засідання Комітету було розглянуто ще один законопроект щодо розвитку волонтерського руху, а саме проект Закону про внесення змін до Податкового кодексу України щодо сприяння розвитку волонтерської діяльності та діяльності неприбуткових установ та організацій в умовах збройної агресії Росії проти України за реєстр. №7364, з опрацювання якого Комітет не є головним.

Цим законопроектом пропонується внести зміни до Податкового кодексу України, якими серед іншого передбачено:

1) виключення з оподатковуваного доходу волонтера доходів у вигляді витрат неприбуткової організації на проведення медичного огляду та вакцинації волонтера, інших лікувально-профілактичних заходів, безпосередньо пов'язаних з наданням волонтерської допомоги.

2) Визначення неоподатковуваними витрат неприбуткової організації чи установи на відрядження волонтера (на проїзд, оплату вартості проживання, витрат на харчування, оплату телефонних розмов, оформлення закордонних паспортів, дозволів на в’їзд, обов’язкове страхування, інші документально оформлені витрати.

3) Визначення можливості для надання допомоги фізичним особам, які постраждали чи можуть постраждати внаслідок збройної агресії неприбутковими організаціями без порушення вимог податкового законодавства.

4) Визначення такими, що не включаються громадськими та благодійними організаціями до розрахунку суми для реєстрації платником ПДВ операцій з ввезення гуманітарної допомоги.

На думку авторів законопроекту, його прийняття дозволить уникнути надмірного податкового навантаження на волонтерів та організації, які з ними співпрацюють, підвищити спроможність неприбуткових волонтерських організацій у наданні допомоги постраждалим від нападу Російської Федерації та забезпечить дотримання прав і обов’язків платників податків та контролюючих органів.

Тож Комітет вирішив рекомендувати Верховній Раді України за результатами розгляду проекту Закону в першому читанні прийняти його за основу, скоротивши строк подання пропозицій і поправок до законопроекту наполовину під час підготовки його до другого читання.

Про прийняте рішення повідомлено головний Комітет – Комітет Верховної Ради України з питань фінансів, податкової та митної політики.

Наостанок були внесені зміни до плану роботи Комітету. Народні депутати України – члени Комітету проголосували за проведення круглого столу на тему: «Законодавче регулювання суспільних відносин щодо застосування праці іноземців в Україні» за співучасті Комітету з питань економічного розвитку. Захід відбудеться 8 червня 2022 року.

Повернутись до списку публікацій

Версія для друку

Ще за розділом


“Новини”

25 листопада 2024 16:11
21 листопада 2024 17:19
20 листопада 2024 17:44
20 листопада 2024 15:03
18 листопада 2024 14:20
18 листопада 2024 14:11
18 листопада 2024 12:42
15 листопада 2024 10:08
11 листопада 2024 17:26
08 листопада 2024 09:16