За 10 років існування другого рівня пенсійної реформи пенсія могла б бути більшою в середньому на 17%
28 липня 2020, 09:34
Постійне відкладання старту другого рівня пенсійної реформи спричинює значні негативні наслідки для добробуту населення України та країни в цілому. Про це заявила Голова Комітету Верховної Ради України з питань соціальної політики та захисту прав ветеранів Галина Третьякова. Так, за рахунок коштів, накопичених за останні 10 років від запровадження другого рівня пенсійної системи, можна було б збільшити розмір сьогоднішніх пенсійних виплат в середньому на 17%. «За цей період також втрачена можливість інвестувати в українську економіку накопичених пенсійних коштів на суму еквівалентну понад 7 мільярдів доларів. Ця сума є співставною з обсягом позик, наданих Україні Міжнародним валютним фондом за цей період», - сказала Галина Третьякова.
Станом на липень пенсію в Україні отримує 11,24 млн громадян. Місячна потреба коштів на фінансування цих пенсій складає 39 302,5 млн грн. За даними Пенсійного фонду України, станом на 1 липня середній розмір пенсійної виплати – 3 393,54 грн. У зв'язку із сталою тенденцією зростання кількості пенсіонерів до загального числа громадян України, навантаження на систему фінансування пенсійних виплат з року в рік зростатиме.
У зв’язку з цим в Україні необхідно терміново впроваджувати накопичувальну систему загальнообов'язкового державного пенсійного страхування. Так, Комітет рекомендує Верховній Раді України прийняти за основу проект закону України про загальнообов'язкове накопичувальне пенсійне забезпечення (реєстр. № 2683) за результатами розгляду в першому читанні. «Реалізація законопроекту стане драйвером розвитку системи недержавного пенсійного забезпечення за рахунок впровадження корпоративних пенсійних програм на основі соціального партнерства, які охоплюватимуть значну кількість працівників, та матиме наслідком залучення внутрішніх довгострокових інвестиційних ресурсів в економіку України», - сказала Галина Третьякова.
Запропонована законопроектом модель формування пенсійних накопичень (обов’язкової сплати внесків роботодавцями та добровільної сплати працівниками), у випадку її запровадження, дозволить якісно відпрацювати технології другого рівня пенсійної системи та сприятиме розбудові його інфраструктури.
Народні депутати України – члени Комітету також опрацювали та внесли на розгляд Верховної Ради України проект Закону України про внесення змін до деяких законів України про запровадження програм пенсійного забезпечення за вислугу років» (реєстр. № 2617). Законопроектом передбачено вирішення проблеми пенсійного забезпечення осіб, що втратили право дострокового виходу на пенсію за вислугою років відповідно до Закону України «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо підвищення пенсій», шляхом запровадження роботодавцями програм пенсійного забезпечення за вислугу років для таких працівників відповідно до умов колективних договорів та з використанням існуючих механізмів системи недержавного пенсійного забезпечення.
Створення накопичувальної системи пенсійного страхування стане запорукою додаткового ресурсу для гідного життя людей поважного віку в нашій державі.
Довідково:
Наразі в Україні існує солідарна система загальнообов'язкового державного пенсійного страхування, що базується на засадах солідарності і субсидування та здійснення виплати пенсій і надання соціальних послуг за рахунок коштів Пенсійного фонду на умовах та в порядку, передбачених Законом України «Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування».
Бюджет Пенсійного фонду України є незбалансованим і потребує значних коштів з державного бюджету на фінансове забезпечення виплати пенсій, надбавок та підвищень до пенсій, призначених за пенсійними програмами, та дефіциту коштів.