Комітет напрацював рішення щодо чотирьох законодавчих ініціатив в соціальній сфері
29 березня 2021, 15:22
29 березня 2021 року відбулося чергове засідання Комітету в режимі відеоконференції, під час якого було прийнято рішення щодо чотирьох законопроектів соціальної сфери.
Першим питанням, яке розглянули народні депутати України-члени Комітету, стало обговорення законопроекту за реєст. № 5300 «Про надання допомоги застрахованим особам на період здійснення обмежувальних протиепідемічних заходів, запроваджених з метою запобігання поширенню гострої респіраторної хвороби COVID-19, спричиненої коронавірусом SARS-CoV-2», ініційований Президентом України Володимиром Зеленським та визначений як невідкладний, а також альтернативного законопроекту за № 5300-1.
Законопроектом за реєст. № 5300 передбачено надання допомоги застрахованим особам, які є найманими працівниками суб’єктів господарювання, зареєстрованих у регіонах з "червоним" рівнем епідемічної небезпеки, за рахунок коштів державного бюджету у розмірі 8 тис. гривень та за рахунок коштів місцевих бюджетів у розмірі, визначеному рішенням відповідного органу місцевого самоврядування.
За ініціативи Президента України в кінці 2020 року вже надавалася аналогічна державна підтримка громадянам України та фізичним особам-підприємствам, якою скористалося більше 480 тисяч осіб, подавши відповідну заявку через єдиний портал державних послуг «Дія». «Підтримка громадян в період посиленого карантину - пріоритетне завдання держави», - сказала заступник керівника Офісу Президента Юлія Свириденко.
Комітет прийняв рішення рекомендувати Верховній Раді України включити до порядку денного проекти Законів за № 5300 та № 5300-1 та за наслідками розгляду у І читанні, з урахуванням пропозицій народних депутатів України-членів Комітету, прийняти за основу та в цілому законопроект, ініційований Президентом України. Альтернативний законопроект за реєстр. № 5300-1 Комітет рекомендує відхилити.
Також Комітет розглянув проект Закону «Про внесення змін до Закону України "Про державну допомогу сім’ям з дітьми" щодо надання допомоги у зв’язку з вагітністю та пологами та ефективного використання бюджетних коштів при фінансуванні одноразової натуральної допомоги "пакунок малюка" за реєстр. № 5064. Законопроектом передбачено визначення органів соціального захисту населення за місцем проживання батьків закладами, що призначають і здійснюють виплату/видачу державної допомоги у зв'язку з вагітністю та пологами, встановлення вартості одноразової натуральної допомоги «пакунок малюка» у розмірі трьох прожиткових мінімумів на 1 січня відповідного бюджетного року та подальше визначення кінцевої ціни в результаті аукціону.
Члени Комітету підтримали законодавчу ініціативу та рекомендували парламенту прийняти вищевказаний законопроект за основу. Водночас, при підготовці законодавчої ініціативи до ІІ читання, Комітет рекомендує врахувати пропозицію щодо незастосування розміру прожиткового мінімуму для визначення вартості одноразової натуральної допомоги «пакунок малюка». «Ситуація з прожитковим мінімумом є неоднозначною. Є прожитковий мінімум, визначений Законом «Про Державний бюджет України на 2021 рік», який значно менший за його реальну величину. Використовувати цю величину у розрахунку соціальних допомог – не коректно», - сказав Перший заступник Голови комітету Михайло Цимбалюк.
За результатами розгляду проекту Закону «Про внесення змін до Кодексу України про адміністративні правопорушення щодо протидії мобінгу» за реєстр. № 4306, прийнято рішення створити робочу групу на базі Комітету з доопрацювання положень законопроекту із залученням представників Комітету, що визначений Головним у його розгляді (Комітет з питань правоохоронної діяльності), що дозволить забезпечити максимальну підтримку законодавчої ініціативи у парламенті. Законопроектом пропонується врегулювати на законодавчому рівні питання протидії та заборони мобінгу, забезпечивши громадянам захист від дискримінації й психологічного тиску в трудовому колективі. «Мобінг розглядається як одна з форм дискримінації прав людини у трудових відносинах, яка проявляється через психологічне, економічне та інше насильство з метою приниження людської гідності підлеглих та найманих працівників з боку керівництва за певними ознаками, створення стосовно них напруженої, ворожої, образливої атмосфери та примушування учасника трудових відносин до зміни місця роботи», - пояснила співавтор законопроекту народний депутат України Юля Гришина.
Наостанок народні депутати України-члени Комітету розглянули
проект Закону «Про внесення змін до деяких законодавчих актів щодо забезпечення рівних
можливостей у сфері праці» за реєстр. № 4174, розроблений, зокрема, з метою врегулювання на законодавчому
рівні так званої домашньої праці, яка виконується на
регулярній основі та спрямована на обслуговування домашнього господарства/сім’ї
на підставі трудового договору. Такі особи, у разі підтримки законопроекту, матимуть право на добровільну сплату єдиного внеску. На думку членів
Комітету, враховуючи
високий соціальний інтерес до збереження трудового стажу та соціальних гарантій
громадян на пенсії, а також необхідність легалізації всіх форм праці в Україні,
проект Закону перед винесенням на розгляд Верховної Ради України має бути допрацьований,
зокрема, із залученням експертів Мінекономіки. За підсумками розгляду Комітет
прийняв рішення повернути законопроект № 4174 суб'