СТЕНОГРАМА засідання Комітету з питань соціальної політики та захисту прав ветеранів 7 березня 2023 року

Комітет
13 березня 2023, 18:19

 

Веде засідання голова комітету ТРЕТЬЯКОВА Г.М.

 

 

ГОЛОВУЮЧА. Вітаю, шановні народні депутати та запрошені на засідання комітету. Зараз ми зробимо перекличку. У нас в залі три народних депутати члени нашого комітету. Будь ласка, хто з нами ще на зв'язку?

Струневич Вадим Олегович, будь ласка, є? Пане Ігорю, є, нема?   

Бабенко Микола.

 

БАБЕНКО М.В. На зв'язку. Доброго дня.

 

ГОЛОВУЮЧА. Вітаю.

Арсенюк Олег.

Остапенко Анатолій.

Тимошенко Юлія.

Циба Тетяна.

Струневич Вадим  з нами? Вітаю.

Нас п'ятеро і ми можемо починати, да. Будемо чекати чи ні?

Шановні народні депутати, у нас порядок денний начебто великий, але секретаріат його так скомпонував, що перші два питання, я думаю, ми швидко пройдемо – це призначення робочих груп у зв'язку з прийняттям Верховною Радою двох законів у першому читанні. А інші закони… Один закон у нас, ми не є головними з ними, але член нашого комітету Сергій Гривко його подав, і ми другі у розпису Верховної Ради щодо цього законопроекту. А з четвертого і далі законопроекти, які  втратили актуальність. І щоб було прийнято рішення комітету, секретаріат запропонував їх розглянути. Попередньо всі матеріали були подані, я не бачу тут великої проблеми якоїсь. Якщо всі розглянули ці питання, то коли ми до них дійдемо, у мене прохання висловитися чи можемо ми один за одним проголосувати у зв'язку з тим, що народні депутати знайомі з цими законопроектами і вже неодноразово.

Тому переходимо до порядку денного. Чи є пропозиції до порядку денного? Це коментарі були, да? Чи є пропозиції до порядку денного, чи то зміни, чи йдемо за запропонованим?

 

ЦИМБАЛЮК М.М. За запропонованим.

 

ГОЛОВУЮЧА. За запропонованим. Тоді голосувати не потрібно.

Ми переходимо до першого питання нашого порядку денного. Перші два питання – це створення робочих груп. Питання про створення робочої групи з підготовки на повторне перше читання проекту Закону про внесення змін до деяких законів України щодо забезпечення прав осіб з інвалідністю на працю (реєстраційний номер 5344-д).

У мене пропозиція, як головував у нас на робочій групі Сергій Гривко, у мене пропозиція його обрати головою робочої групи по підготовці закону. Вчора був останній день внесення пропозицій, я не знаю, останній день був у неділю, а я не знаю, в понеділок не можна, так?  Тоді всі, хто вніс, там є і пана Стефанчука, і пана Олега Кулініча, і Михайла нашого Михайловича Цимбалюка є пропозиції. Чи будуть якісь інші пропозиції, чи ми можемо проголосувати голову робочої групи?

 

ЦИМБАЛЮК М.М. Голосуємо.

 

ГОЛОВУЮЧА. Голосуємо. Хто за обрання Гривка головою робочої групи з законопроекту 5344 по підготовці його на повторне перше, прошу голосувати.

Третьякова – за.  Можете, да.

 

ЦИМБАЛЮК М.М. Цимбалюк  – за.

 

ГОЛОВУЮЧА. Цимбалюк – за.

Бабенко Микола.

 

БАБЕНКО М.В. За.      

 

ГОЛОВУЮЧА. Арсенюк Олег з'явився?

 

АРСЕНЮК О.О. Доброго дня, колеги! Арсенюк – за.

 

ГОЛОВУЮЧА. Вітаю, пане Олеже. Дякую. За.

Гривко.

Остапенко Анатолій з'явився?

Тимошенко Юлія.

Циба Тетяна.

 

 ЦИБА Т.В. За.     

 

ГОЛОВУЮЧА. Струневич Вадим.

 

СТРУНЕВИЧ В.О. Струневич – за.

 

ГОЛОВУЮЧА. За.

Дякую, шановні народні депутати. Одноголосно. Дякую, пані Тетяна, що ви з нами.

Ми переходимо до пункту другого нашого порядку денного – про створення робочої групи  з доопрацювання до другого читання проекту Закону про внесення змін до статті 41 Кодексу законів про працю України щодо встановлення додаткової підстави розірвання трудового договору з ініціативи роботодавця (реєстраційний номер 7731).

У нас є голова підкомітету з питань трудового законодавства пан Бабенко. Пан Микола Бабенко, ви не будете проти, якщо ми поставимо вашу кандидатуру на голосування щодо підготовки цього законопроекту? Микола Бабенко.

 

БАБЕНКО М.В. Я буду "за".

 

ГОЛОВУЮЧА. Дякую, пане Микола.

Тоді ми голосуємо вашу кандидатуру щодо очолення робочої групи по підготовці законопроекту 7731 до другого читання. Хто – за, прошу голосувати.

Третьякова – за.

Цимбалюк.

 

ЦИМБАЛЮК М.М. Цимбалюк – за.

 

ГОЛОВУЮЧА. Струневич Вадим. Струневич Вадим.

Арсенюк Олег.

 

СТРУНЕВИЧ В.О. Струневич – за.

 

ГОЛОВУЮЧА. За. Дякую.

Арсенюк Олег.

 

АРСЕНЮК О.О. Арсенюк – за.

 

ГОЛОВУЮЧА. Гривко Сергій – за.

Остапенко Анатолій. З'явився, ні?

Тимошенко Юлія. 

Циба Тетяна.

 

ЦИБА Т.В. За

 

ГОЛОВУЮЧА. Дякую, шановні народні депутати.

 

БАБЕНКО М.В. Галина Миколаївна, і я – за. Ви мене не спитали.

 

ГОЛОВУЮЧА. Дякую. Пане Миколо, дякую.

Одноголосно. І я сприйняла ваше, коли ви сказали: "Так, що ви не проти, як – за".

Дякую, пане Миколо. Ми можемо переходити до наступного пункту нашого порядку денного – законопроекти, з опрацювання яких комітет не є головним, це наш колега Сергій Гривко, проект Закону про внесення змін до підпункту "б" пункту 2 частини четвертої статті 26 Закону України "Про військовий обов'язок і військову службу" щодо надання особам з інвалідністю I та II групи права на звільнення з військової служби за призовом під час мобілізації, на особливий період, а також від військової служби за призовом осіб із числа резервістів в особливий період  (реєстраційний номер 8412).

Будь ласка, пан Сергій.

 

ГРИВКО С.Д. Дякую, Галина Миколаївна.

Шановні колеги і шановні українці, законопроект максимально простий і пропонується внести зміни до підпункту "б" пункту 2 частини четвертої статті 26 Закону України "Про військовий обов'язок і військову службу", а саме доповнити його словами, цифрами "або за наявності інвалідності І чи ІІ групи, якщо військовослужбовці не висловили бажання продовжити військову службу", тобто звільнитись з військової служби, тому що є певна колізія. Ми звільняємо з військової служби людей, які мають догляд за людьми з інвалідністю, але не звільняємо людей у яких є безпосередньо інвалідність, але вони стали на захист нашої держави безпосередньо з 24 лютого 2022 року. Тому знаю точно, що такі люди є і їм якби по фізичному здоров'ю не просто виконувати службу, коли… Але вони допомогли дуже відкинути ворога і зараз чиниться супротив Збройним силам Російської Федерації. Але в той же час, щоб у них була можливість звільнитись за інвалідністю.

 

ГОЛОВУЮЧА. Дякую, пане Сергію.

Шановні народні депутати, кого ми хочемо послухати, бо тут щодо  цього законопроекту позитивні висновки?

Михайло Михайлович, будь ласка.

 

ЦИМБАЛЮК М.М. Шановна Галина Миколаївна, шановні народні депутати колеги, насправді я дякую авторам.

Дуже цікаве уточнення, і законопроект, я думаю, має можливість бути ухвалений в першому, і в другому, і в цілому. Але, як на мене, є певне нерозуміння. Чому тільки мова йде про інвалідів І, ІІ групи? А чому ми упускаємо інвалідів ІІІ групи? Наскільки відомо, то основний все-таки висновок робить військово-лікарська комісія. Через те, мені видається, що потрібно його доповнити і інвалідам І, ІІ і ІІІ групи, якщо у них відсутнє бажання добровільно продовжувати службу. От у мене, пане Сергію, до вас як до автора оце питання. Чому не включили інвалідів ІІІ групи?

 

ГРИВКО С.Д. Тому що відповідно до цього законопроекту можете долучитись, але люди ІІ групи, вже починаючи з ІІ групи, дуже їм не просто як би виконувати військовий обов'язок, тому і була така пропозиція. В принципі, є військово-лікарська комісія, яка, скажемо так, звільняє з військової служби. І тому ІІІ групу…

 

ГОЛОВУЮЧА. Да, давайте послухаємо представника. По-перше, я хочу послухати пані Оксану Жолнович. Я знаю, що у мене з нею однакова позиція щодо наших МСЕКів, їх роботи і призначення. Більше того, у нас там відбулися зрушення. Міністерство охорони здоров'я дуже потужно рухається у напрямку впровадження міжнародного класифікатора функціоналу. І тому щодо ІІІ групи, я думаю, що тут будуть ще дискусії, але все рівно. Будь ласка, пані Оксана, і представник може МОЗ, якщо є.

Будь ласка, пані Оксана.

 

ЖОЛНОВИЧ О.І.   Дякую, Галина Миколаївна.

Підтримуємо цей законопроект. Але, власне, щодо людей з інвалідністю І чи ІІ групи. ІІІ групу пропоную все ж не включати. Тому що в виписці ІІІ групи є обмежено придатний у мирний час і придатний у військовий час. Тобто люди з інвалідністю ІІІ групи у військовий час є придатними до військової служби, звісно, за висновками лікарсько-консультативних комісій і ВЛК, які і ті, і ті будуть реформуватися і ми зараз активно над цим працюємо. Справді, як каже пан Гривко, слушно, що люди з різними інвалідностями стали добровільно на захист і зараз нема механізму, щоб вони вийшли, демобілізувались, тому що немає такого механізму. Тож дати їм такий шанс – правильно, бо і І, і ІІ група – це значний відсоток втрати функціонування, натомість ІІІ група – це дуже невеликий відсоток втрати функціонування, відповідно до сьогоднішнього чинного законодавства частина цих людей зобов'язана служити відповідно до закону. Тож я би просила підтримати в такій редакції, якій є.

Дякую.

 

ЦИМБАЛЮК М.М. Можна. У мене запитання до пані міністра. Але якщо у висновку військово-лікарської комісії до інвалідності ІІІ групи вказано, бо не так завжди є, як ви сказали. Інколи у висновку пише – непридатний, навіть якщо інвалід ІІІ групи в залежності від захворювання, непридатний в тому числі і у військовий час. Як тоді бути?

 

ГОЛОВУЮЧА. Я думаю, що вони будуть вводити зараз поняття, те, про що сказала пані Оксана – обмежено придатні. Про це вже і ЗСУ каже, і Генштаб, вони цей термін вже почали використовувати достатньо активно. Я знаю, на жаль, я не змогла прийти в суботу. Я знаю, що прем'єр провадив дві наради: по МСЕК і по ВЛК. Я думаю, що там зрушення будуть.

 

ЖОЛНОВИЧ О.І. Так, ми там дуже довго дискутували. Я думаю, що все одно людей комісувати за неможливістю проходити службу ВЛК має і сьогодні. Тут скоріше розширюючий механізм, коли людина сама за власним бажанням без додаткових механізмів ВЛК може звільнитись зі служби. А для людей з інвалідністю ІІІ групи, якщо вони непридатні, не можуть виконувати свою службу за станом здоров'я, у них є механізм, який вони поки сьогодні зобов'язані пройти, і цей механізм теж спрощується і цифровізується. Важливо нам не відкрити ящик пандори для певних зловживань. Тож я би не розширювала точно на ІІІ групу.

 

ГОЛОВУЮЧА. Дякую, пані Оксана.

Якщо є представники МОЗУ і я просила б зафіксувати нашу дискусію для того, щоб  передати її на комітет пана Завітневича, нашої національної безпеки, щоб вони там це обговорили, після своїх рекомендацій.

МОЗ, будь ласка. Хто від МОЗУ є?

 

_______________. МОЗУ немає.

 

ГОЛОВУЮЧА. Немає. Гаразд.

Шановні народні депутати, будуть ще бажання послухати когось чи ми можемо голосувати рекомендацію комітету прийняти законопроект за основу? Рекомендувати Комітету національної безпеки, да? Тоді голосуємо включити законопроект до порядку денного і рекомендувати Комітету національної безпеки, рекомендувати Верховній Раді прийняти законопроект за основу. Ну, а далі ми вже подамо свої пропозиції на друге читання.  Хто за цю пропозицію, прошу голосувати.

Михайло Михайлович.

 

ЦИМБАЛЮК В.В. Цимбалюк – за.

 

ГОЛОВУЮЧА. Да, в залі бачу.

Струневич Вадим.

 

СТРУНЕВИЧ В.О. Струневич – за.

 

ГОЛОВУЮЧА. Бабенко Микола.

 

БАБЕНКО М.В. За.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Арсенюк Олег.

Гривко Сергій, да, бачила.

Остапенко Анатолій.

Тимошенко….

 

АРСЕНЮК О.О.  Арсенюк – за.

 

ГОЛОВУЮЧА. Арсенюк – за.

Циба Тетяна.

 

ЦИБА Т.В. За.

 

ГОЛОВУЮЧА. Дякую шановні народні депутати. Одноголосно з числа присутніх.

 І ми переходимо до блоку питань по законопроектах, які втратили актуальність Будь ласка, від шановних народних депутатів. Чи нам потрібно якийсь законопроект обговорити, може, ми там один обговоримо, а всі інші проголосуємо, чи будемо голосувати? Які будуть пропозиції по пунктах від 4-го до 5-го. Чи є пропозиції обговорювати кожен законопроект, чи можемо голосувати?

Будь ласка, Михайло  Михайлович.

 

ЦИМБАЛЮК Можна? Галина Миколаївна, мені видається, що потрібно все-таки пояснити позицію по 5029 про волонтерську діяльність. Чи насправді законопроектами, які ми ухвалили, вирішуються всі проблеми волонтерської діяльності і чи він насправді об'єктивно втратив свою актуальність. І я просив би все-таки… ще ми тут… Немає пана Остапенка, можливо, він долучиться. Я би хотів послухати позицію стосовно проекту постанови по військових госпіталях. Чи все-таки в державі нарешті вирішилось питання стосовно функціонування  військових госпіталів, чи є в нас загальна стратегія переведення їх у центри реабілітації? Що все-таки з тим військовим госпіталем, де в нас було виїзне засідання у колишньому Новоград-Волинському, тепер це вже інше місто. Через те я хотів би почути чи в нас в державі є, чи не варто це питання все-таки обговорити, чи воно вирішене. Якщо вирішене, то я хотів би почути, яким чином, якщо є стратегія, якщо ні, можливо, обговорити цю постанову все-таки в Верховній Раді. Там ми пропонували створити робочу групу, в яку ввійдуть і представники Кабінету Міністрів з різних міністерств, щоб все-таки політика реабілітації, лікування військовослужбовців і демобілізованих була в державі єдиною.

Дякую.

 

ГОЛОВУЮЧА. Дякую.

Таким чином є пропозиція обговорити шосте і десяте питання, а по інших проголосувати. Не буде інших пропозицій, колеги?

Тоді я буду ставити на голосування четверте, п'яте, шосте ми обговорюємо, потім буду ставити на голосування по черзі наступні  і десяте обговорюємо.

Шановні народні депутати, тоді переходимо до голосування пункту четвертого нашого порядку денного про перегляд висновку комітету від 20 травня 20-го року, протокол 35, щодо проекту Закону про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо дії колективних договорів (реєстраційний номер 3204), поданого народною депутаткою Третьяковою.

Будь ласка, хто – за про перегляд рішення, прошу голосувати.

Третьякова – за.

 

ЦИМБАЛЮК М.М. Цимбалюк – за.

 

ГОЛОВУЮЧА. Струневич.

 

СТРУНЕВИЧ В.О. Струневич – за.

 

ГОЛОВУЮЧА. Бабенко Микола. Бабенко Микола.

 

БАБЕНКО М.В. Бабенко – за.

 

ГОЛОВУЮЧА. Арсенюк Олег.

 

АРСЕНЮК О.О. Арсенюк – за.

 

ГОЛОВУЮЧА. Гривко – бачу.

 

ГРИВКО С.Д.  Гривко – за.

 

ГОЛОВУЮЧА. Остапенко.

Тимошенко Юлія.

Циба Тетяна.

 

ЦИБА Т.В. За.

 

ГОЛОВУЮЧА. Дякую, шановні народні депутати.

Переходимо до голосування пункту п'ятого нашого порядку денного. Голосуємо висновок комітету по проекту Закону про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо дії колективних договорів і рекомендуємо законопроект відхилити у зв'язку з втратою актуальності Верховній Раді.

Хто – за, прошу голосувати.

Цимбалюк Михайло.

 

ЦИМБАЛЮК М.М. Цимбалюк – за.

 

ГОЛОВУЮЧА. Бачу.

Струневич Вадим.

 

СТРУНЕВИЧ В.О. Струневич – за.

 

ГОЛОВУЮЧА. Бабенко Микола.

 

БАБЕНКО М.В. За.

 

ГОЛОВУЮЧА. Арсенюк Олег.

 

АРСЕНЮК О.О. Арсенюк – за.

 

ГОЛОВУЮЧА. Гривко Сергій. Бачу.

 

ГРИВКО С.Д. Гривко – за.

 

ГОЛОВУЮЧА. Циба Тетяна.

 

ЦИБА Т.В. За.

 

ГОЛОВУЮЧА. Дякую, шановні народні депутати.

Переходимо до розгляду питання шостого нашого порядку денного.  Обговорюємо перегляд висновку комітету від  28 квітня 2022 року (протокол № 111) щодо проекту Закону "Про волонтерську діяльність"(реєстраційний номер 5029), поданого народним депутатом Заремським.

Михайло Михайлович, кого ми хочемо почути?

 

ЦИМБАЛЮК М.М. Було б добре, якщо б все-таки був автор, пояснив позицію. Якщо немає, то тоді можливо Міністерство ветеранів.

 

ГОЛОВУЮЧА. Тоді просимо пані Оксану Жолнович. Я додатково ще надам інформацію про те, що з одного боку, ми всі знаємо, що працює Тимчасова слідча комісія у Верховній Раді щодо розслідування випадків використання гуманітарної допомоги не за призначенням, з одного боку. Водночас члени гуманітарної комісії, тимчасової слідчої комісії Грищук Роман, він не член, але він там приєднався, Руслан Горбенко і я, ми готуємо окремо два закони. Один системний Закон "Про гуманітарну допомогу", викладаючи його в новій редакції. Другий – ми вчора з Романом Грищуком дуже детально обговорювали, бо він у нас веде тут робочу групу, з громадськими організаціями, про ті зміни, які потрібно терміново прийняти, в тому числі, щодо митного режиму і податкового. Там буде два закони, один до митного і податкового. І тому, я думаю, що пані Оксана в курсі, оскільки вона до цієї робочої групи долучена. Я думаю, що ми там на цьому, на наступному тижні внесемо. У нас йдуть останні консультації вчора з НАЗК. Чи можемо ми, чи ні, дозволяти публічним особам залучати кошти на допомогу армії, чи це тільки на військовий час, чи ні, це ми з НАКЗ консультуємося. І у нас Міністерство фінансів не опрацювало новий наказ. Ми пам'ятаємо, що коли ми приймали останній Закон "Про волонтерську діяльність", ми давали доручення впродовж місяця опрацювати новий наказ щодо ведення реєстру волонтерів. І опрацювати можливість реєструватися через Дію. Поки що ці можливості, використовувати застосунок "Дія", теж неможливо. І тому цей законопроект, він вирішує ці питання. І завтра у мене буде з паном Марченком зустріч саме по двох питаннях. Одне по нашій  317 правці про життя та здоров'я по фонду ліквідації збитків, а друге питання щодо цього наказу Міністерства фінансів. Тому я просто вводну, щоб пані Оксана теж була в курсі.

Будь ласка, пані Оксана, вам слово.

 

ЖОЛНОВИЧ О.І.  Дякую.

Повністю підтримую Галину Миколаївну, вважаю, що дані законопроекти наразі втратили свою актуальність. По-перше, частина тих питань, які там були підняті, вже вирішені змінами, що були внесені. І вважаємо також, що зобов'язувати страхувати волонтерів неправильно, що це досить обтяжує роботу громадських організацій, які зараз і так спрямовують кожну вільну копійку для того, щоб спрямувати її на допомогу тим, хто її потребує,  армії чи людям в складних життєвих обставинах.

Тож ми не підтримуємо цих змін, повністю підтримуємо варіант напрацювання стратегічного нового закону про гуманітарну допомогу, до якого ми долучені. І вважаємо, що воно комплексно повністю по-іншому переформатує означені відносини, тож уже в цих законопроектах немає потреби наразі, вони втратили свою актуальність.

Дякую.     

 

ГОЛОВУЮЧА. Дякую, пані Оксана.

Михайло Михайлович, голосуємо. Тоді голосуємо пункт шостий про    перегляд висновку комітету від 28 квітня щодо законопроекту 5029. Хто за перегляд, прошу голосувати.

Третьякова – за.

Цимбалюк.

 

ЦИМБАЛЮК М.М.  Цимбалюк – за.

 

ГОЛОВУЮЧА. За.

Струневич Вадим.

 

СТРУНЕВИЧ В.О. Струневич – за.

 

ГОЛОВУЮЧА. Бабенко Микола. Бабенко Микола! 

 

БАБЕНКО М.В. За.

 

ГОЛОВУЮЧА. Арсенюк Олег.

 

АРСЕНЮК О.О. Арсенюк – за.

 

ГОЛОВУЮЧА. Гривко Сергій, бачу.

Циба Тетяна.

 

ЦИБА Т.В. За. 

 

ГОЛОВУЮЧА. Дякую, шановні народні депутати.

Переходимо до пункту сьомого нашого порядку денного і голосуємо рішення про втрату актуальності законопроекту 5029.

Прошу голосувати. Хто – за?

Третьякова – за.

Цимбалюк. 

 

ЦИМБАЛЮК М.М. За.

 

ГОЛОВУЮЧА. Струневич Вадим. Струневич Вадим!

 

СТРУНЕВИЧ В.О. Струневич – за.

 

ГОЛОВУЮЧА. Бабенко Микола.

 

БАБЕНКО М.В. За.

 

ГОЛОВУЮЧА. Арсенюк Олег.

 

АРСЕНЮК О.О. Арсенюк –  за. 

 

ГОЛОВУЮЧА. Гривко Сергій, бачу.

Циба Тетяна.

 

ГРИВКО С.Д. Гривко – за. 

 

ЦИБА Т.В. За. 

 

ГОЛОВУЮЧА. Дякую, шановні народні депутати.

Далі у нас іде кілька голосувань щодо втрати актуальності по декількох законах  і ми їх не обговорюємо, це восьмий пункт нашого порядку денного, проекти законів  про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо оптимізації функцій Фонду соціального страхування України (реєстраційний номер 6171), Кабінет Міністрів України. альтернативний до нього 6171-1, 6171-2. Ну, всі ми знаємо що 3663 прийнятий законопроект, який раніше був внесений. Тому голосуємо про втрату актуальності цих трьох законопроектів. Хто – за, прошу голосувати.

Бачу в залі.

Струневич Вадим. Струневич Вадим.

 

СТРУНЕВИЧ В.О. За. Струневич – за.

 

ГОЛОВУЮЧА. Дякую.

Бабенко Микола.

 

БАБЕНКО М.В. Бабенко – за.

 

ГОЛОВУЮЧА. Арсенюк Олег.

 

АРСЕНЮК О.О. Арсенюк – за.

 

ГОЛОВУЮЧА. Гривко Сергій – бачу.

Циба Тетяна.

 

ЦИБА Т.В. За.

 

ГОЛОВУЮЧА. Дякую, шановні народні депутати.

Переходимо до пункту дев'ятого нашого порядку денного, тут теж законопроект, внесений Кабінетом Міністрів України, і альтернативний до нього пана Кальцева, законопроект 6533 про внесення змін до деяких законів України щодо забезпечення осіб з інвалідністю автомобілями, визнаними гуманітарною допомогою.

Хто – за, прошу голосувати.

Третьякова – за.

Цимбалюк Михайло – за.

Струневич Вадим. Струневич Вадим.

 

СТРУНЕВИЧ В.О. За.

 

ГОЛОВУЮЧА. Бабенко Микола.

 

БАБЕНКО М.В. За.

 

ГОЛОВУЮЧА. Арсенюк Олег.

 

АРСЕНЮК О.О. Арсенюк – за.

Гривко Сергій, бачу.

 

ГРИВКО С.Д. Гривко – за.

 

ГОЛОВУЮЧА. Циба Тетяна.

 

ЦИБА Т.В. За.

 

ГОЛОВУЮЧА. Дякую, шановні народні депутати. Ми переходимо до пункту 10 нашого порядку денного і розглядаємо проект Постанови про заходи щодо забезпечення належного функціонування госпіталів ветеранів війни та удосконалення надання медичних послуг ветеранам війни (реєстраційний номер 5384), народна депутатка Зінкевич, Цимбалюк та інші.

Будь ласка, Михайло Михайлович.  

 

ЦИМБАЛЮК М.М. Дякую.

Шановна Галина Миколаївна, шановні народні депутати, учасники засідання нашого комітету, 16 червня 2020 року було ухвалено Постанову за номером 706 про недопущення зупинення функціонування госпіталів ветеранів війни під час запровадження другого етапу медичної реформи. Цією постановою було рекомендовано Кабінету Міністрів відтермінувати перехід госпіталів ветеранів війни на нову систему  фінансування через Національну службу здоров'я України  строком на один рік. І друге, зберегти фінансування госпіталів ветеранів війни шляхом направлення субвенції з державного бюджету через Міністерство охорони здоров'я. Проте, на жаль, ця постанова була повністю проігнорована і у 20-му році Національна служба здоров'я, так зване НСЗУ уклало 25 договорів з госпіталями ветеранів війни. Через те 15.04 проект постанови Верховної Ради ми зареєстрували, народні депутати, якою передбачено Кабінету Міністрів подати на розгляд Верховної Ради  пропозиції щодо внесення змін до Державного бюджету на 21-й рік в частині запровадження окремої бюджетної програми –  фінансування госпіталів ветеранів війни з метою розвитку їх матеріально-технічної бази для забезпечення відповідним вимогам до надання гарантованих медичних послуг за програмою медичних гарантій.

І друге, утворити під голосуванням міністра охорони здоров'я України міжвідомчу робочу групу, про яку я вже згадував, із залученням представників госпіталів ветеранів війни, профільних громадських об'єднань, наукових установ, органів місцевого самоврядування, народних депутатів для розробки комплексної програми заходів щодо збереження функціонування повноважень і недопущення закриття госпіталів ветеранів війни та єдиного пакету медичних послуг для ветеранів війни. 

Не дивлячись на актуальність цієї проблеми, вона не розглянута ні в комітеті, і ми на сьогоднішній день маємо таку ситуацію. Я хотів би почути позицію, що у нас відбувається взагалі. Бачите, нема сьогодні Міністерства охорони здоров'я.

 

ГОЛОВУЮЧА. Я думаю, пані Жолнович нам розповість про це. Якщо вона не буде чогось знати, то я добавлю, тому що у мене з паном Ляшко була окрема дискусія щодо цього.

Будь ласка, пані Оксана.

 

ЖОЛНОВИЧ О.І. Враховуючи те, що реабілітаціє є також частиною наших повноважень і те, що ми з МОЗ дуже тісно зараз взаємодіємо з точки зору надання допомоги особливо нашим воїнам тим, які поранені. То я хочу просто поінформувати всіх присутніх, а також членів комітету про ті кроки, які ми зараз напрацьовуємо, зокрема якщо ми говоримо про госпіталі ветеранів війни, то сьогодні вони всі, скажемо так, ввійшли в одну систему єдину, і з часу початку повномасштабного вторгнення, в принципі, у нас утворився єдиний медичний простір, який охоплює собою не тільки лікарні багатопрофільні, що належать комунальним, що є комунальними і належать органам місцевого самоврядування, а також і всі військові, і відомчі лікарні.

Всі вони стали єдиним медичним простором для чого? Бо, як ми розуміємо, величезна кількість медикаментів, медичного устаткування і, в принципі, можливостей наповнювати і поповнювати медичні запаси здійснюється за рахунок донорів. Величезна кількість донорів не може надавати допомогу воєнізованим чи відомчим лікарням виключно на військових. Відповідно був створений механізм, за якого усі військові лікуються по маршрутах у абсолютно всіх лікарнях. Маршрути є відпрацьовані, вони для службового користування, звісно, вони непублічні, але для того, щоб не створювати навантаження на один якийсь заклад, всіх пацієнтів розподіляють відповідно до певних категорій, типів і так далі на… за різними маршрутами залежно від тих травм, які вони отримують.

Важких пацієнтів, якщо ми не можемо забезпечити їм максимально якісне і швидке лікування в Україні, сьогодні прекрасно налагоджений механізм – перевозимо за кордон. Тож створювати якусь окрему для воїнів, для ветеранів мережу госпіталів немає сенсу і немає доречності, бо це тільки звузить їхні права і не дасть їм можливість отримувати якісну медичну допомогу в тій найближчій точці, де вони проживають. Ми ж знаємо, що ветеранські госпіталі знаходяться виключно в області, це на рівні області, одна в області лікарня є. Сьогодні ми розвиваємо опорні лікарні, сьогодні ми розвиваємо кластерні лікарні, їх є набагато більше. Сьогодні дуже багато, в тому числі за ініціативою Президента, було вкладено коштів в облаштування прийомних відділень опорних лікарень і це той сервіс, який отримують люди ближче до дому, який є набагато якіснішим.

Разом з тим ветеранські госпіталі прекрасно розвиваються. Так, наприклад, Клеванський госпіталь є сьогодні суперреабілітаційним центром, що реабілітує людей з ураженням опорно-рухової системи. Там залучено фахівців ВООЗ, закуплена величезна кількість обладнання і його розвивають не тільки для ветеранів, але і для всіх людей, що отримують таку травму, що робить його більш спроможним і більш ефективним. Та сама ситуація і з Львівським госпіталем ветеранів, на базі якого частково розвивається реабілітаційний центр Superhumans. І залежно від спроможностей того чи іншого госпіталю йому також визначено напрямок, в якому він розвивається. Я детальніше не буду про це розказувати, тому що це все ж таки специфіка МОЗ.

Тепер розкажу, що ми робимо, щоб покращити реабілітацію і пришвидшити відновлення всіх бійців. Сьогодні в нас з МОЗ стартував пілотний проект, в якому в 17 закладів, що визначені нашим спільним наказом, ми заводимо як Міністерство соціальної політики за кошти донорів туди соціальних працівників. Задача соціального працівника повністю супроводити пораненого від моменту потрапляння його в заклад до моменту виписки, допомогти отримати знання про обсяг прав, які в нього є, познайомити, якщо у випадку потреби є протезування чи надання якогось іншого допоміжного засобу реабілітації і з протезистами, ортезистами, надати повну вичерпну інформацію про те, чим вони можуть скористатися для забезпечення якісними протезами, сконтактувати з управліннями соцзахисту та Фондом соціального захисту осіб з інвалідністю, тобто повністю супроводити людину в тому, щоб вона отримала максимальну кількість сервісів. Також до цих закладів за меморандумами ми долучили протезистів і ортезистів, які вже зразу з перших днів захворювання чи травми допомагають лікарям формувати, наприклад, правильну культю, якщо там є ампутація, вертикалізують бійця, допомагають йому навчатися ходити на тренувальному протезі. Ми зараз відійшли від поняття якихось окремих госпіталів для військових. Всі госпіталі як пріоритетно для військових і військових маршрутизують туди, де найкраща матеріальна база для того, щоб вони максимально швидко змогли отримувати позитивний ефект. Я переконана, що ми з тих 17-и в майбутньому  розширимо кількість закладів, де у нас  будуть і соціальні працівники і протезисти й ортезисти, але зараз ми максимально хочемо наповнити якісно ті заклади, бо ми розуміємо, що і фахівців підготувати не так просто, і матеріальну базу також не просто забезпечити, і туди ж їх пріоритетно всіх військових наших будуть маршрутизувати. Також ми вже домовилися про те, що навчаємо всіх соціальних працівників відомчих лікарень, щоб ті хлопці, які потрапляють у відомчі лікарні, також отримували швидкий і якісний супровід на рівні із цивільними закладами. Мені здається, що проблема сьогодні вирішується. Вона вирішується комплексно з реформою системи охорони здоров'я по всій території. Звісно, дискутується окрема страховка для ветеранів, яка включатиме додаткові пакети допомоги, і що не покриваються програмою медичних гарантій. Ми, наприклад, таку страховку підтримуємо, її і прем'єр підтримує, але дозволить знову ж таки ветерану самостійно обирати той заклад, в якому лікуватися з найкращих, а не тих, які йому там нормативно визначені.

Дякую.

 

ГОЛОВУЮЧА. Дякую, пані Оксана.

Будь ласка, Михайло Михайлович. І потім ми може перенесемо цей розділ додатково.

Дякую, пані Оксана. Дуже вичерпно з точки зору Мінсоцу. Але у нас  немає представника МОЗ. Може б ми розглянули  це з участі…

Будь ласка, Михайло Михайлович.

 

ЦИМБАЛЮК М.М. Я дякую вам справді за презентацію. Але я хотів би, щоб ми з вами опустились трошки на грішну землю. І ми з вами добре, ви також знаєте львівській госпіталь. Ви його тут згадували. А я мав нещастя  бути на одній із погром "Великого Львова", де саме учасник бойових дій прийшов на ту програму і висловлював мені, і після того, я думаю, ви читали українські і інші видання, і навіть в єдиних наших новинах показали, які там туалети, вбиральні без дверей, скільки людей в чергах доказують, що у них немає кінцівок. Там вони стоять, там лікуються у військовому госпіталі, і як до них відносяться. Слава Богу, після цієї публікації дещо змінилося. Але я  розумію, що ви не можете відповідати за Міністерство охорони здоров'я і всю роботу Кабміну, але нам не треба далеко ходити. Мене запросили наші ветерані тут на військово-лікарську комісію в госпіталі міста Києва, де їм лікарі пропонують зняти копії напроти в бібліотеці, перейти дорогу. Тобто нам треба реально спільно зібратися і вирішити, щоб зрозуміти, що це проблема не одного дня і не тільки госпіталів. Я погоджуюся з вами,  що всі лікувальні заклади мають зараз цим займатись, а в майбутньому це буде необхідність. Але те, що відбувається зараз, це сором і крик душі тих військових, які змушені ходити і випрошувати те, щоб їх просто оглянули. Там в чергу записуються у львівському госпіталі з 8-ї години ранку. І вже вони, вибачте, по 20, 30, а до обіду по 400 людей збирається і не знають, що робити. От яка сьогодні проблема. Я просив би, щоб ми її розглянули в присутності Міністерства охорони здоров'я. Але я звертаюсь до представників Міністерства у справах ветеранів, шановні колеги, ви маєте бути основними тими, які відстоюють інтереси наших ветеранів. Будь ласка, що потрібно ще вам для того, щоб ми чули   вас у цьому питанні, бо це проблема не тільки Мінсоцу.

 

ЖОЛНОВИЧ О.І. Можна маленьку ремарку з приводу цього, бо дійсно дуже слушне зауваження і справді ми всі бачили ці проблеми. Це не стосується госпіталів ветеранів війни, це стосується відомчих госпіталів, які підпорядковані Міністерству оборони, бо ВЛК, що надають статуси, тільки в цих є госпіталях. І це було предметом окремої наради суботньої, про яку говорила Галина Миколаївна, під ініціативою Прем'єр-міністра. Ми дуже детально це розглядали. Справді висловили всі застереження, про які ви говорите. І домовилися повністю спростити процедуру і цифровізувати процедуру ВЛК, щоб нашим військовим не довелося, так як ви говорите, ганебно стояти в якихось чергах. Тут повністю підтримуємо. Але просто можу поінформувати, що прем'єр в курсі і дав відповідні доручення, і Міністерство оборони вже працює над спрощенням процедури. Туди ж підключилося  Міністерство охорони здоров'я і ми теж долучені.

 

ГОЛОВУЮЧА. Таким чином можна я так сформулюю, щоб ми наступний раз, а у нас наступне засідання 15-го зараз ми плануємо як планове,  щоб ми запросили Міністерство оборони з питання обслуговування у відомчих лікувальних закладах, МОЗУ, Мін. у справах ветеранів, МВС і, пані Оксана, ми теж вас як людину, яка фахово знає і на стику, да, як хаб збирає цю всю інформацію, і вас, щоб ми обговорили це.

Може, ми поставимо це не як постанову, а зробимо як контрольне питання щодо використання лікувальних закладів відомчих і лікувальних закладів для ветеранів в воєнний час для того, щоб заслухати як це відбувається  і що планує Кабмін, щоб у комітеті ми тут були спокійні, що Кабмін працює і що там все робиться. Немає тоді зауважень? Тоді ми можемо постанову проголосувати як втрачену актуальність, а розглянути контрольне питання на наступний раз. Гаразд?

Будь ласка, пане Анатолію.

 

ОСТАПЕНКО А.Д. Декілька слів. Я вибачаюся, що запізнився. Тут також з нашими захисниками була зустріч. Щодо даної постанови хочу сказати, що вчора було проведене засідання підкомітету, на ньому було вирішено питання, проголосовано тими депутатами, які входять до складу, які були присутні на засіданні підкомітету з питань соціального захисту прав ветеранів, щодо постанови, що рекомендувати відповідно статті 95 Регламенту Верховної Ради України Голові Верховної Ради України про зняття з розгляду без його включення до порядку денного дев'ятої сесії Верховної Ради України дев'ятого скликання проект Постанови про заходи щодо забезпечення належного функціонування госпіталів ветеранів війни та удосконалення надання медичних послуг ветеранам війни (реєстраційний номер 5384).

Дійсно, я підтримую, що треба зібратися, проговорити, але я хочу від себе сказати, що, на жаль, державний апарат не дуже реагує на ті виклики, які у нас сьогодні є. На жаль, що деякі люди живуть у нас ще в парадигмі АТО/ООС, невеликого військового конфлікту, тому і кажуть, що у нас все добре, що у нас все робиться. Я рахую, що треба чітко заслухати представників, які в нас прийдуть, і тоді зробити певні чіткі висновки з того приводу військових госпіталів, всіх лікарень, які надають послуги.

І я думаю, що та кількість, яка буде у нас захисників з інвалідністю, ми повинні, я думаю, залишити ті напрямки, які є специфічними для лікування військовослужбовців, наших захисників.

Дякую.

 

ГОЛОВУЮЧА. Дякую, Анатолію.

Таким чином ми можемо ставити, це контрольне питання, секретаріат врахував, це на 15-е на розгляд першим питанням, хоча у нас там ще одне буде. Окремо проведемо, щоб заслухати всі міністерства?  Давайте, з погодженням, щоб була і Оксана Іванівна, і щоб узгодити час, щоб ми, щоб всі народні депутати розуміли. Гаразд, тоді ми проведемо окреме засідання щодо використання лікувальних закладів з усіма міністерствами, які названі щонайменше, МО, МОЗ, Мінсоц, МВС, ветеранів. Кого забула?

 

_______________. Галина Миколаївна, у нас... Можна слово? У нас 23 числа планується якраз по реабілітації круглий стіл в комітеті.

 

ГОЛОВУЮЧА. Я думаю, що це не зовсім круглий стіл, я думаю, що це заслуховування саме Кабміну, щоб Кабмін нам розповів. По-перше, Кабмін багато робить, ми чогось не знаємо, у нас не завжди оця комунікація спрацьовує. Хтось знає, хтось був, хтось не був, хтось там повідомив, тому нам потрібно, щоб нам системно надали інформацію, щоб ми знали.

 По-друге, я почала шукати те, що мені Віктор Ляшко надсилав, оці 17 закладів, де працює мультидисциплінарна команда. Я думаю, що вони потрібні, щоб знав кожен з наших народних депутатів, що в ці саме лікувальні заклади зараз переважно потрібно направляти людей, особливо тих, в кого ампутація кінцівок особливо, тому що там є повністю комплекс. Ці 17 лікарень, вони повністю сконцентровані на тому, щоб людину в гострій стадії вивести з розумінням, на який протез вона, на вертикальний чи ні, буде ставити. Там повністю ці команди працюють і вони повністю під новий Закон про реабілітаційні послуги.

 

_______________. Я хочу добавити, що деякі наші захисники, які втратили кінцівки, вони не знають, на жаль, що держава повністю бере на себе це питання, встановлення протезів.

 

ГОЛОВУЮЧА. Нам потрібно це все прорахувати, взяти ту інформацію, яка потрібна кожному народному депутату для того, щоб працювати із своїми борцями, і цю інформацію  множити, щоб суспільство про це знало. Я думаю, що це потрібно зробити окремо і як інформаційний захід для комітету. Але, пан Сергій, круглі столи проводити потрібно, це показує практика і  пан Анатолій роботи… І це потрібно обговорювати, залучаючи всіх стейкхолдерів, для того, щоб ми питання готували так само як ми слухання робили, перед цим не зробили два заходи, коли ми готувалися до цих слухань, щоб вони були системні і працювати потрібно системно.

Тоді ми голосуємо зняття з розгляду і рекомендація зняти з розгляду у зв'язку із втратою актуальності проекту постанови і проводимо окремий захід. Хто за втрату актуальності по проекту Постанови 5384, прошу голосувати.

Третьякова – за.

Михайло Михайлович.

 

ЦИМБАЛЮК М.М. Утримався.

 

ГОЛОВУЮЧА. Утримався.

Струневич Вадим.

 

СТРУНЕВИЧ В.О. Струневич – за.

 

ГОЛОВУЮЧА. Бабенко Микола. Бабенко Микола. Щоб ми не втратила секретаря нашого. Бабенко Микола.

Пане Арсенюк, якщо в нас зараз немає пана Миколи, я прошу, щоб ви виконали у нас по нашому рішенню функцію секретаря.

Арсенюк Олег.

 

АРСЕНЮК О.О. Арсенюк – за.

 

ГОЛОВУЮЧА. Гривко Сергій. Бачу.

 

ГРИВКО С.Д. Гривко – за.

 

ГОЛОВУЮЧА. Остапенко Анатолій, бачу.

І Циба Тетяна.

 

ЦИБА Т.В. За.

 

ГОЛОВУЮЧА. Юлія Тимошенко. Вітаю.

 

ТИМОШЕНКО Ю.В. Добрий день. Я – утрималась.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Утрималась.

Дякую, шановні народні депутати.

Юлія Володимирівна, ми домовилися, що ми зараз голосуємо законопроекти, які винесені, інформація щодо яких була надана народним депутатам, без обговорення, оці, які залишилися, 11-14 без обговорення.

Тому я ставлю на голосування проект Закону про внесення зміни до статті 119 Кодексу законів України про працю пана Гетманцева (реєстраційний номер 6170) на… Рекомендації Верховній Раді зняти з розгляду в зв'язку з втратою актуальності. Хто – за, прошу голосувати.

Третьякова – за.

Цимбалюк Михайло – за.

Струневич Вадим.

 

СТРУНЕВИЧ В.О. Струневич – за.

 

ГОЛОВУЮЧА. Бабенко Микола.

Відповідно Арсенюк Олег.

 

АРСЕНЮК О.О. Арсенюк – за.

 

ГОЛОВУЮЧА. Гривко Сергій, бачу.

Остапенко Анатолій. Бачу.

Циба Тетяна.

 

ЦИБА Т.В. За.

 

ГОЛОВУЮЧА. Дякую, шановні народні депутати.

 

ТИМОШЕНКО Ю.В. Тимошенко – за.

 

ГОЛОВУЮЧА. Я перепрошую, Юлія Володимирівна. Я зараз поставлю, що ви "за", щоб у мене тут було у списочку. У нас секретар вийшов зі зв'язку.

Ми переходимо до пункту 12 нашого порядку денного. Розглядаємо проект Закону про внесення змін до статті 22 Закону України "Про загальнообов’язкове державне соціальне страхування" щодо соціального захисту у разі настання тимчасової непрацездатності (реєстраційний номер  6253). І як ми домовилися, ми виходимо зразу на голосування рішення щодо рекомендацій Верховній Раді зняти з розгляду законопроект у зв'язку із втратою актуальності.

Хто – за, прошу голосувати.

Михайло Михайлович.

 

ЦИМБАЛЮК М.М.  Утримуюсь.

 

ГОЛОВУЮЧА. Струневич.

 

СТРУНЕВИЧ В.О. Струневич – за.

 

ГОЛОВУЮЧА. Бабенко Микола.

Арсенюк Олег.

 

АРСЕНЮК О.О. Арсенюк – за.

 

ГОЛОВУЮЧА. Гривко Сергій.  Бачу.

 

ГРИВКО С.Д. Гривко – за.

 

ГОЛОВУЮЧА. Остапенко Анатолій. Бачу.

Тимошенко Юлія.

 

ТИМОШЕНКО Ю.В. Утрималась.

 

ГОЛОВУЮЧА. Утрималась.

Циба Тетяна.

 

ЦИБА Т.В. За.

 

ГОЛОВУЮЧА. Дякую, шановні народні депутати.

У нас залишилося два питання, які ми мусимо проголосувати. Щодо зняття з розгляду у зв'язку із втратою актуальності проекту Закону про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо припинення трудового договору та виплат належних працівникові сум у разі його смерті (реєстраційний номер 6323) народної депутатки Федини та Цимбалюка Михайла. Голосуємо.

Хто – за, прошу голосувати.

Третьякова – за.

Цимбалюк Михайло.

 

ЦИМБАЛЮК М.М. Утримався.

 

ГОЛОВУЮЧА. Утримався.

Струневич Вадим.

 

СТРУНЕВИЧ В.О. Струневич – за.

 

ГОЛОВУЮЧА. За.

Бабенко Микола.

Арсенюк Олег.

 

АРСЕНЮК О.О. Арсенюк – за.

 

ГОЛОВУЮЧА. Гривко Сергій.

 

ГРИВКО С.Д. Гривко – за.

 

ГОЛОВУЮЧА. Бачу.

Остапенко Анатолій. Бачу "за".

Тимошенко Юлія.

 

ТИМОШЕНКО Ю.В. Утрималась.

 

ГОЛОВУЮЧА. Утрималась.

Циба Тетяна.

 

ЦИБА Т.В. За.

 

ГОЛОВУЮЧА. За.

І у нас останній пункт нашого порядку денного, ми теж голосуємо. Зняття з розгляду у зв'язку із втратою актуальності проекту Закону про внесення зміни до частини тринадцятої статті 7 Закону України "Про реабілітацію осіб з інвалідністю в Україні" (щодо підвищення соціального захисту осіб, які брали безпосередню участь у здійсненні заходів із забезпечення національної безпеки і оборони, відсічі і стримування збройної агресії росії у період дії воєнного стану з 24 лютого 2022 року та звертаються для встановлення інвалідності) (реєстраційний номер 9001) народного депутата Тарасенка. Ми врахували це в законопроекті, нагадайте мені.

 

_______________. (Не чути)

 

ГОЛОВУЮЧА. 73… це прийнято. 7322, да. Ми цю норму, ми врахували. І тому пан Тарасенко, коли опрацьовував, я з ним розмовляла, він не знав ще, яка буде доля цього закону, тому законопроект втратив актуальність.

Хто – за, прошу голосувати.

Третьякова – за.

Цимбалюк.

 

ЦИМБАЛЮК М.М. Цимбалюк – за.

 

ГОЛОВУЮЧА. За.

Струневич Вадим.

 

СТРУНЕВИЧ В.О. Струневич – за.

 

ГОЛОВУЮЧА. Бабенко Микола.

Арсенюк Олег.

 

АРСЕНЮК О.О. Арсенюк – за.

 

ГОЛОВУЮЧА. Гривко – бачу, Сергій.

Остапенко – бачу, Анатолій.

Циба Тетяна.

 

ЦИБА Т.В. За.

 

ГОЛОВУЮЧА. Тимошенко Юлія.

 

ТИМОШЕНКО Ю.В. За.

 

ГОЛОВУЮЧА. Дякую, Юлія Володимирівна. Також я дякую всім народним депутатам.

Порядок денний наш вичерпався. Ми плануємо зустрічатися наступний раз 15 березня. І окремо плануємо, дату буде повідомлено окремо, про засідання комітету щодо розгляду використання госпіталів для наших ветеранів. Дякую всім. Слава Україні!