Комітет Верховної Ради України з питань соціальної політики та захисту прав ветеранів за підсумками свого засідання 09 грудня 2020 року рекомендував парламенту включити до порядку денного сесії та прийняти за основу і в цілому з пропозиціями Комітету проект Постанови Верховної Ради України за реєстр. № 4243 про заходи щодо запровадження Електронного реєстру листків непрацездатності.
В ході розгляду цього питання, народні депутати України-члени Комітету зазначали, що процес створення Єдиного електронного реєстру листків непрацездатності розпочато в 2009 році. Однак остаточне впровадження такого реєстру постійно відтерміновувалося міністерствами та відомствами. При цьому, державні кошти, що передбачалися на реалізацію проекту, використовувалися в повному обсязі. «Чергове відтермінування неможливе. Комітет прийняв рішення. Ми здійснюватимемо відповідно до законодавства парламентський контроль за виконанням доручень, що, в даному випадку, стосуються Кабінету Міністрів України», - сказав Перший заступник Голови Комітету Михайло Цимбалюк.
Таким чином, метою і завданням проекту Постанови за реєстр. № 4243 є забезпечення функціонування Електронного реєстру листків непрацездатності в найближчі строки, а також проведення аудиту ефективності використання коштів, виділених на цей процес.
Зокрема, Міністерству охорони здоров’я спільно з Міністерством соціальної політики, Національною службою здоров’я, Пенсійним фондом та Фондом соціального страхування України доручається забезпечити повноцінне функціонування Електронного реєстру листків непрацездатності до 1 лютого 2021 року. А Кабінету Міністрів України - до 15 лютого 2021 року здійснити аудит ефективності використання коштів, виділених на впровадження реєстру та в подальшому готувати відповідні звіти щоквартально.
«Запровадження Електронного реєстру листків непрацездатності – вкрай важливе питання для забезпечення державного контролю за видатками в процесі виплат допомог у разі настання тимчасової непрацездатності з Фонду соціального страхування та унеможливлення корупційної складової у процесі видачі «лікарняних» закладами охорони здоров’я», - сказала Голова Комітету Галина Третьякова.
Довідково:
Електронний реєстр листків непрацездатності створюватиметься як система накопичення, зберігання та використання інформації про видані, продовжені та обліковані листки непрацездатності з використанням інформаційної інфраструктури реєстру застрахованих осіб Державного реєстру загальнообов’язкового державного соціального страхування.
Перевірки обґрунтованості видачі та продовження листків непрацездатності застрахованим особам, у тому числі на підставі інформації з електронного реєстру листків непрацездатності, розслідування страхових випадків та обґрунтованості виплати матеріального забезпечення та страхових виплат здійснюватиметься Фондом соціального страхування України.