16 лютого 2022 року Комітет Верховної Ради України з питань соціальної політики та захисту прав ветеранів провів чергове засідання в режимі відео-конференції та прийняв рішення щодо шести законодавчих ініціатив в соціальній сфері.

Розглядаючи проекти Законів щодо визначення розміру щорічної разової грошової допомоги до 5 травня, Комітет вирішив рекомендувати Верховній Раді України включити до порядку денного сьомої сесії Верховної Ради України дев’ятого скликання проект Закону України про внесення змін до деяких законів України щодо визначення розміру щорічної разової грошової допомоги до 5 травня за реєстр. № 5832 та за наслідками розгляду в першому читанні прийняти за основу. Альтернативні за суттю законопроекти за реєстр. № 5832-1 та № 5089 Комітет пропонує включити до порядку денного сесії парламенту та відхилити.

Водночас, під час розгляду вищевказаних законопроектів народні депутати України-члени Комітету висловили пропозиції щодо перегляду дати відповідної щорічної разової грошової допомоги та визначення фіксованого розміру такої допомоги з подальшою індексацією, без прив’язки до прожиткового мінімуму для осіб, які втратили працездатність. У співпраці з Кабінетом Міністрів України ці питання будуть вирішуватися у процесі підготовки законопроекту за реєстр № 5832 до другого читання, у разі його прийняття за основу у першому читанні.

За підсумками обговорення доцільності включення до порядку денного сесії проекту Закону про соціальну роботу за реєстр. № 6415, Комітет вирішив рекомендувати Верховній Раді України включити законопроект до порядку денного сесії та прийняти за основу з урахуванням при опрацюванні до другого читання зауважень Уповноваженого Верховної Ради України з прав людини щодо приведення у відповідність норм законопроекту до положень Закону України «Про запобігання та протидію домашньому насильству».

Відповідно до пояснювальної записки, метою прийняття законопроекту за реєстр. № 6415 є забезпечення проведення в територіальних громадах системної та ефективної соціальної роботи з особами (сім’ями), які належать до вразливих груп населення та/або перебувають у складних життєвих обставинах. Проект Закону, зокрема, пропонує: визначити завдання, права та обов’язки суб’єктів, що проводять соціальну роботу; визначити основні рівні, напрями, методи і технології практичної соціальної роботи; врегулювати питання організації соціальної роботи в територіальній громаді, раннього виявлення осіб (сімей) із найвищим ризиком потрапляння у складні життєві обставини, проведення корекційної роботи, соціального супроводження прийомних сімей, дитячих будинків сімейного типу, наставництва; посилити відповідальність за проведення соціальної роботи.

Також Комітет прийняв рішення рекомендувати Верховній Раді України не включати до порядку денного сесії проект Постанови про заходи, спрямовані на соціальний захист населення та удосконалення порядку призначення житлових субсидій у зв'язку з підвищенням цін (тарифів) на житлово-комунальні послуги за реєстр. № 5868. Під час обговорення законодавчої ініціативи заступник директора Департаменту економіки систем життєзабезпечення Міністерства розвитку громад та територій України Наталія Кравченко повідомила, що частина норм, що пропонуються проектом Закону врегульовані, зокрема, відповідно до програм житлових субсидій та Постанови Кабінету Міністрів України «Про встановлення державних соціальних стандартів у сфері житлово-комунального обслуговування» № 409. «Наразі тариф на електричну енергію для населення більш ніж втричі нижчий ніж ринковий. Ми підтримуємо концепцію адресної допомоги і захисту саме вразливих верств населення», - додав в.о. директора директорату електроенергетичного комплексу та розвитку ринку електричної енергії Міністерства енергетики України Олександр Мартинюк.

За словами заступника Міністра соціальної політики України Віталія Музиченка, актуальність вищевказаної законодавчої ініціативи втрачена. «Дякуючи Верховній Раді восени минулого року було збільшено відповідні призначення на фінансування пільг та житлових субсидій на оплату житлово-комунальних послуг на 12 мільярдів гривень. Це дало нам можливість повноцінно завершити фінансування 2021 року, провести авансування на січень 2022 року і зараз ми спокійно і в повному обсязі забезпечуємо фінансування відповідних призначених пільг і субсидій», - повідомив Віталій Музиченко.    

Наостанок народні депутати України – члени Комітету утрималися від підтримки пропозиції включити до порядку денного сесії проект Закону про порядок призначення житлових субсидій домогосподарствам на житлово-комунальні послуги, придбання скрапленого газу, твердого та рідкого пічного побутового палива за реєстр. № 6031. Автор законодавчої ініціативи стверджує, що борг населення із сплати житлово-комунальних послуг збільшується через фінансову неможливість сплачувати відповідні послуги, а призначення субсидій відбувається дуже повільно. Водночас, за словами Голови Комітету Галини Третьякової вразливі верстви населення сплачують житлово-комунальні послуги своєчасно, щоб мати можливість отримувати відповідні субсидії на наступні періоди. «Більш законослухняної категорії платників житлово-комунальних послуг, ніж одержувачі житлових субсидій, напевно, в нашій державі немає. 99% і вище - рівень платіжної дисципліни. На сьогодні механізм житлових субсидій працює достатньо ефективно», - підтвердив заступник Міністра соціальної політики України Віталій Музиченко, додавши, що на сьогодні законодавством визначено 10-денний строк на призначення житлових субсидій.

Повернутись до списку публікацій

Версія для друку

Ще за розділом


“Новини”

23 квітня 2024 13:10
22 квітня 2024 15:01
19 квітня 2024 17:53
17 квітня 2024 17:39
15 квітня 2024 14:55
15 квітня 2024 11:55
12 квітня 2024 17:47
12 квітня 2024 16:38
09 квітня 2024 17:34
05 квітня 2024 09:31