Більше 20 законопроектів в соціальній сфері, які у Комітеті вважаються пріоритетними, вже довгий час очікують розгляду Верховною Радою України.

Проект Закону про внесення змін до статті 73 Кодексу законів про працю України № 8244 (євроінтеграційний), наприклад, включався 7 разів до порядків денних засідань Верховної Ради України: 4 рази в 2023 році та 3 рази в 2024 році. 

«Така ж сама ситуація по інших законопроектах. Вони вносяться до порядку денного, але до їх розгляду не доходять. Або ж рішення щодо цих законопроектів не приймаються. Вони просто не пріоретизовані парламентом, - зазначає Голова Комітету Галина Третьякова. - Водночас більшість законопроектів не лише дуже важливі з точки зору соціального захисту громадян України в умовах воєнного стану, а й пропонують більш раціонально використовувати кошти державного бюджету, що дозволить державі менше позичати у іноземних партнерів, які нам допомагають утримувати всю нашу соціальну сферу».

У Комітеті закликають Верховну Раду України пріоретизувати розгляд законопроектів у соціальній сфері.

Також у Комітеті відзначають велику роль громадськості в адвокації позитивних змін в соціальній політиці України. «Громадянське суспільство може брати активну участь в державотворенні. Громадськість може підсилити Комітет, наприклад, своїми листами на голів фракцій щодо розгляду того чи іншого законопроекту. «Соціальні» законопроекти мають стати пріоритетними в порядку денному парламенту», - резюмувала пані Третьякова.

 

Довідково:

Проекти порядків денних пленарних засідань парламенту неодноразово містили десятки законодавчих ініціатив, опрацьованих та рекомендованих Комітетом для розгляду народними депутатами України. Однак досі більше 20 законопроектів в соціальній сфері очікують розгляду парламенту, серед них:

-  проект Закону про облік осіб, життю та здоров’ю яких завдано шкоди внаслідок збройної агресії Російської Федерації проти України 10256. Законопроект передбачає створення Державного реєстру осіб, постраждалих внаслідок збройної агресії Російської Федерації проти України, для забезпечення відшкодування шкоди, завданої їх життю та здоров’ю; забезпечення обліку видатків держави, здійснених на відшкодування збитків, завданих таким особам, надання їм соціальної підтримки, а також облік шкоди життю та здоров’ю, яка була визначена та доведена відповідно до методики, затвердженої Кабінетом Міністрів України;

-  проект Закону про основи соціальної захищеності дітей, які постраждали внаслідок повномасштабної збройної агресії Російської Федерації проти України № 9042-1. Законопроект, зокрема, передбачає перелік заходів соціального супроводу постраждалої від війни дитини, що включає, зокрема, надання компенсації за шкоду життю та здоров’ю у зв’язку із збройною агресією рф проти України, а також надання психологічної допомоги, послуг з оздоровлення та відпочинку, створення безпечного освітнього середовища, надання допомоги у поверненні дитини в Україну, возз’єднання дитини з її сім’єю, виплату пенсії у зв’язку з втратою годувальника тощо;

-  проект Закону про внесення змін до Кодексу законів про працю України щодо встановлення додаткових підстав розірвання трудового договору з ініціативи роботодавця та деяких інших питань № 7731. Прийняття законопроекту дозволить суттєво зменшити вплив колаборантів на національні інтереси та безпеку, не допустити їх на роботу на об’єкти державної власності, що мають стратегічне значення для економіки і безпеки України та/або об’єктів критичної інфраструктури, якими є, зокрема, атомні електростанції;

-  проект Закону про внесення змін до деяких законів України щодо пропорційного обчислення страхового стажу особам, які працювали за межами України № 9453. Законопроектом пропонується врегулювати низку питань щодо обчислення страхового стажу та виплати пенсій. Зокрема, законодавча ініціатива пропонує не зараховувати періоди військової служби та добровільного зайняття посад з 19 лютого 2014 року у Силових структурах, незаконних органах влади, утворених на тимчасово окупованій території, зокрема в окупаційній адміністрації держави-агресора, в незаконних судових або правоохоронних органах, незаконних збройних чи воєнізованих формуваннях на тимчасово окупованій території або у збройних формуваннях держави-агресора;

-  проект Закону про внесення змін до статті 73 Кодексу законів про працю України № 8244 (євроінтеграційний). Законопроект передбачає визначення поняття і процедури врегулювання трудових відносин при передачі суб’єкта господарювання. Пропонується, серед іншого, встановити обов’язок роботодавця продовжувати дію трудового договору у разі передачі власником бізнесу або його частин іншій особі, а також інформування роботодавцями працівників та їх представників про: дату (орієнтовну дату) та причини передачі суб’єкта господарювання;

-  проект Закону про внесення змін до деяких законів України щодо забезпечення прав осіб з інвалідністю на працю № 5344-д. Законопроектом пропонується створити сприятливі умови для працевлаштування осіб з інвалідністю, в тому числі шляхом впровадження апробованих в інших країнах підходів до розвитку стимулюючих механізмів для роботодавців, розширення можливостей для осіб з інвалідністю;

-  та інші.

Повернутись до списку публікацій

Версія для друку

Ще за розділом


“Новини”

26 квітня 2024 16:17
26 квітня 2024 12:01
26 квітня 2024 11:25
26 квітня 2024 10:22
25 квітня 2024 15:49
25 квітня 2024 13:55
24 квітня 2024 17:42
23 квітня 2024 13:10
22 квітня 2024 15:01
19 квітня 2024 17:53