Більше 20 законопроектів в соціальній сфері, які у Комітеті вважаються пріоритетними, вже довгий час очікують розгляду Верховною Радою України.
Проект Закону про внесення змін до статті 73 Кодексу законів про працю України № 8244 (євроінтеграційний), наприклад, включався 7 разів до порядків денних засідань Верховної Ради України: 4 рази в 2023 році та 3 рази в 2024 році.
«Така ж сама ситуація по інших законопроектах. Вони вносяться до порядку денного, але до їх розгляду не доходять. Або ж рішення щодо цих законопроектів не приймаються. Вони просто не пріоретизовані парламентом, - зазначає Голова Комітету Галина Третьякова. - Водночас більшість законопроектів не лише дуже важливі з точки зору соціального захисту громадян України в умовах воєнного стану, а й пропонують більш раціонально використовувати кошти державного бюджету, що дозволить державі менше позичати у іноземних партнерів, які нам допомагають утримувати всю нашу соціальну сферу».
У Комітеті закликають Верховну Раду України пріоретизувати розгляд законопроектів у соціальній сфері.
Також у Комітеті відзначають велику роль громадськості в адвокації позитивних змін в соціальній політиці України. «Громадянське суспільство може брати активну участь в державотворенні. Громадськість може підсилити Комітет, наприклад, своїми листами на голів фракцій щодо розгляду того чи іншого законопроекту. «Соціальні» законопроекти мають стати пріоритетними в порядку денному парламенту», - резюмувала пані Третьякова.
Довідково:
Проекти порядків денних пленарних засідань парламенту неодноразово містили десятки законодавчих ініціатив, опрацьованих та рекомендованих Комітетом для розгляду народними депутатами України. Однак досі більше 20 законопроектів в соціальній сфері очікують розгляду парламенту, серед них:
- проект Закону про облік осіб, життю та здоров’ю яких завдано шкоди внаслідок збройної агресії Російської Федерації проти України № 10256. Законопроект передбачає створення Державного реєстру осіб, постраждалих внаслідок збройної агресії Російської Федерації проти України, для забезпечення відшкодування шкоди, завданої їх життю та здоров’ю; забезпечення обліку видатків держави, здійснених на відшкодування збитків, завданих таким особам, надання їм соціальної підтримки, а також облік шкоди життю та здоров’ю, яка була визначена та доведена відповідно до методики, затвердженої Кабінетом Міністрів України;
- проект Закону про основи соціальної захищеності дітей, які постраждали внаслідок повномасштабної збройної агресії Російської Федерації проти України № 9042-1. Законопроект, зокрема, передбачає перелік заходів соціального супроводу постраждалої від війни дитини, що включає, зокрема, надання компенсації за шкоду життю та здоров’ю у зв’язку із збройною агресією рф проти України, а також надання психологічної допомоги, послуг з оздоровлення та відпочинку, створення безпечного освітнього середовища, надання допомоги у поверненні дитини в Україну, возз’єднання дитини з її сім’єю, виплату пенсії у зв’язку з втратою годувальника тощо;
- проект Закону про внесення змін до Кодексу законів про працю України щодо встановлення додаткових підстав розірвання трудового договору з ініціативи роботодавця та деяких інших питань № 7731. Прийняття законопроекту дозволить суттєво зменшити вплив колаборантів на національні інтереси та безпеку, не допустити їх на роботу на об’єкти державної власності, що мають стратегічне значення для економіки і безпеки України та/або об’єктів критичної інфраструктури, якими є, зокрема, атомні електростанції;
- проект Закону про внесення змін до деяких законів України щодо пропорційного обчислення страхового стажу особам, які працювали за межами України № 9453. Законопроектом пропонується врегулювати низку питань щодо обчислення страхового стажу та виплати пенсій. Зокрема, законодавча ініціатива пропонує не зараховувати періоди військової служби та добровільного зайняття посад з 19 лютого 2014 року у Силових структурах, незаконних органах влади, утворених на тимчасово окупованій території, зокрема в окупаційній адміністрації держави-агресора, в незаконних судових або правоохоронних органах, незаконних збройних чи воєнізованих формуваннях на тимчасово окупованій території або у збройних формуваннях держави-агресора;
- проект Закону про внесення змін до статті 73 Кодексу законів про працю України № 8244 (євроінтеграційний). Законопроект передбачає визначення поняття і процедури врегулювання трудових відносин при передачі суб’єкта господарювання. Пропонується, серед іншого, встановити обов’язок роботодавця продовжувати дію трудового договору у разі передачі власником бізнесу або його частин іншій особі, а також інформування роботодавцями працівників та їх представників про: дату (орієнтовну дату) та причини передачі суб’єкта господарювання;
- проект Закону про внесення змін до деяких законів України щодо забезпечення прав осіб з інвалідністю на працю № 5344-д. Законопроектом пропонується створити сприятливі умови для працевлаштування осіб з інвалідністю, в тому числі шляхом впровадження апробованих в інших країнах підходів до розвитку стимулюючих механізмів для роботодавців, розширення можливостей для осіб з інвалідністю;
- та інші.